یک مقام ارشد کره شمالی بر این باور است که آمریکا باید پیش از هرگونه مذاکره‌ای با پیونگ یانگ، سیاست خصمانه خود در قبال این کشور را متوقف کند.
کد خبر: ۱۰۳۲۷۴۲
پیش‌شرط کره‌ شمالی برای مذاکره با آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، «کیم این ریونگ» معاون نماینده کره شمالی در سازمان ملل روز جمعه در سحنانی تاکید کرد: آمریکا باید پیش از آغاز هرگونه مذاکره ای، سیاست خصمانه خود در قبال پیونگ یانگ را متوقف کند.

این در حالی است که واشنگتن نسبت به توانایی کره شمالی برای تولید سلاح های شیمیایی ابراز نگرانی کرده است.

این مقام کره شمالی افزود: همان طور که همه می دانند، آمریکا ژست گفتگو گرفته است ولی چیزی که اهمیت دارد، الفاظ و گفتار نیست بلکه اقدامات است. متوقف کردن سیاست خصمانه در قبال کره شمالی پیش شرط لازم برای حل همه مشکلات در شبه جزیره است. بنابر این، مساله فوری که باید در شبه جزیره کره حل و فصل شود، این است که آمریکا به سیاست خصمانه در قبال کره شمالی پایان دهد، ریشه همه مشکلات.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از این نسبت به درگیری بسیار بزرگ با گره شمالی هشدار داده است. البته ترامپ گفته است که راهکار دیپلماتیک را برای پایان دادن به برنامه های موشکی و اتمی کره شمالی ترجیح می دهد.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز نگرانی خود را نسبت به فرآیند تولید سیانید سدیم توسط کره شمالی اعلام کرده است، ماده ای که می توان از آن برای تولید عامل اعصاب تابون استفاده کرد.

هیلی افزود: فکر کردن درباره اینکه سیانید سدیم در دسترس کره شمالی باشد آن هم با توجه به سابقه حقوق بشری، زندانیان سیاسی و ترورهای این کشور نه تنها خطرناک است بلکه یک حس مشترک را ایجاد می کند.

کره شمالی این مساله را مخفی نکرده است که برای توسعه موشک های دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته ای که بتواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد، تلاش گسترده ای را آغاز کرده است. کره شمالی درخواست جامعه بین المللی از جمله چین مهمترین متحد خود را برای متوقف کردن برنامه های موشکی و اتمی نادیده گرفته است.

کره شمالی در تازه ترین اقدام خود که نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت به شمار می رود، یک فروند موشک دوربرد با قابلیت حمل کلاهک اتمی را آزمایش کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها