یک روزنامه آمریکایی با تاکید بر بی عرضگی و عدم صلاحیت قانونی ترامپ، نوشت تنها حوزه مهارتی ترامپ خیانت و دغل‌کاری برای فریب مردم و فرار از زیر بار مسئولیت است.
کد خبر: ۱۰۳۱۳۵۰
واشنگتن پست: تنها مهارت ترامپ خیانت و دغل‌کاری است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی نوشت مدت مدیدی است که بی کفایتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به صراحت مشخص شده اما ترامپ در طول هفته گذشته، ثابت کرده که به طرز خطرناکی رئیس جمهوری فاقد صلاحیت قانونی است.

این روزنامه با اشاره به اقدام اخیر ترامپ در اخراج «جیمز کومی» رئیس اف بی آی نوشت بعد از آن، رئیس جمهور آمریکا و کارکنانش قبل از اذعان به این نکته که تحقیقات جاری اف بی آی درباره روابط احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه علت اصلی برکناری رئیس این نهاد بوده است، عوام را درباره چگونگی و چرایی برکناری کومی گمراه کردند و این سوال در اذهان حقوقدانان پیش آمد که آیا عزل کومی توسط ترامپ اقدامی با هدف ممانعت از اجرای عدالت بوده است یا خیر.

ترامپ فکر می کرد که هیچ کس اهمیتی نمی دهد که او کسی را از سمتش عزل کرده است که ریاست بر تحقیقات امنیت ملی آمریکا در زمینه روابط ستاد انتخاباتی اش با روسیه را در دست داشت. ترامپ با این اقدامش استقلال (اف بی آی) سازمانی با قدرت های فوق العاده ای را به خطر انداخت.

در حال حاضر گزارش ها نشان می دهد که ترامپ یک روز بعد از اخراج کومی، در دیدار با وزیر امور خارجه روسیه و سفیر این کشور در آمریکا، اطلاعات فوق محرمانه ای را نزد آنها فاش کرده است.

به نظر می رسد که مقامات آمریکایی این مطالب سری پیرامون دسیسه های گروه تروریستی داعش را از یک متحد خارجی به دست آورده بودند و اجازه به اشتراک گذاری این داده ها را با روسیه نداشتند و با وجود اینکه برخی از جزئیات خاص در این داده ها قابل گزارش بوده است اما احتمال وقوع پیامد های بسیار خطرناکی در پی این افشاگری وجود دارد.

بر این اساس، افشای این اطلاعات نه تنها روابط اطلاعاتی آمریکا با یک دولت کمک کننده (در جنگ علیه داعش) را به خطر می اندازد بلکه می تواند منجر شود که این سرمایه های محرمانه اطلاعاتی به دست دشمنی خارجی که اهداف متضادی علیه آمریکا و متحدان واشنگتن دنبال می کند، بیفتد.

این احتمال وجود دارد که ترامپ به منظور به رخ کشیدن کیفیت گزارش های اطلاعاتی دریافتی خود به بازدید کنندگان خارجی، این اطلاعات را نزد روسی ها افشا کرده باشد با این تصور که بازدید کنندگان خارجی نمی دانند که رئیس جمهور آمریکا به میزان قابل توجهی از اطلاعات محرمانه دسترسی دارد.

واشنگتن پست نوشت که این اقدام ترامپ چندان به معنای سوء نیت و یا تبانی او با روس ها نیست اما در عین حال ناشی از بی دقتی عمیق او است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها