رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با یکی از شرکتهای هواپیمایی قرار است ۲ فروند هواپیما به بیمارستان هوایی تبدیل شوند.
کد خبر: ۱۰۳۱۱۱۸
راه اندازی ۲ بیمارستان هوایی در کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیرحسین کولیوند در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: هر یک از این هواپیما‌ها به بیش از ۴۰ تخت بستری، یک تخت‌ای سی یو و یک اتاق عمل سرپایی تجهیز می‌شوند.

وی افزود: با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار مراکز اورژانس هوایی در کشور از یک مرکز به ۳۲ مرکز رسیده است و تا پایان دولت یازدهم نیز به ۴۴ مرکز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه پایگاههای امداد هوایی در کشور تاکنون بیش از ۱۶ هزار مصدوم را به صورت رایگان جابه جا کرده است اضافه کرد: ۱۱ بالگرد با تجهیزات مدرن اورژانسی خریداری شده که ۳ تا ۴ ماه آینده به ناوگان اورژانس هوایی کشور اضافه می‌شود.

استاندار بوشهر نیز گفت: با توجه به وجود صنایع بزرگ نفت و گاز در استان و محدودیت امکانات، تجهیز امداد هوایی استان به‌ویژه در عسلویه برای ارائه خدمات در زمان بحران ضروری است.

مصطفی سالاری ادامه داد با توجه به اینکه در زمان وقوع بحران‌های دریایی امکان امداد رسانی با کشتی وجود ندارد افزایش تعداد اورژانس هوایی در استان ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها