شما هم می توانید بار نخست در آزمون آیین نامه رانندگی قبول شوید.
کد خبر: ۱۰۳۰۸۵۴
چگونه بار اول در آزمون آیین نامه قبول شویم؟

اخذ گواهینامه رانندگی اتفاق بسیار مهمی است که وقتی به سن ۱۸ سالگی میرسیم و به عبارتی صحیح تر ۱۸ سال که تمام میشود همه ما احتمالا به فکر گرفتن گواهینامه رانندگی هستیم . معمولا جوانان پس از کنکور مهم ترین کاری که برنامه ریزی کرده اند برای انجام آن، گرفتن گواهینامه رانندگی است.

برای اخذ گواهینامه رانندگی پایه ۳ میبایست به یکی از آموزشگاه های رانندگی مجاز مراجعه کرد و پس از ثبت نام در آن روال اخذ گواهینامه رانندگی که شامل کلاس های آیین نامه و آزمون آیین نامه مقدماتی، آزمون ایین نامه اصلی و همین طور آزمون شهری است نمره قبولی را آورد.

یکی از مشکلات اصلی هنرآموزان در هنگام اخذ گواهینامه رانندگی مردود شدن در امتحان آیین نامه راهنمایی و رانندگی است به طوری که جالب است بدانید اکثریت افراد در کلاس آیین نامه در آزمون اول مردود میشوند و مجبور هستند در آزمون های بعد در امتحان آیین نامه شرکت نمایند که این موضوع باعث میشود روند اخذ گواهینامه رانندگی طولانی تر شود.

همه هنر آموزان و متقاضیان گواهینامه پایه ۳ میبایست حداقل نمره قبولی ۲۶ را از آزمون آیین نامه خود بگیرند. آزمون آیین نامه شامل ۳۰ سوال تستی میباشد و در زمان ۲۵ دقیقه میبایست به حداقل ۲۶ سوال پاسخ صحیح داد تا در آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی نمره قبولی را آورد. برای قبولی در امتحان آیین نامه حل نمونه سوالات آیین نامه بسیار مهم و مفید خواهد بود.

به هنرآموزان و متقاضیان گواهینامه پایه ۳ رانندگی توصیه اکید میکنیم که قبل از امتحان آیین نامه خود حتما نمونه سوالات امتحان آیین نامه رانندگی با جواب را ببینند و سعی کنند که نمونه سوالات آیین نامه را خودشان حل کنند و پس از آن جواب های صحیح را با جواب هایی که خودشان داده اند، مقایسه نمایند. آزمون آیین نامه مقدماتی توسط مربی آیین نامه در آموزشگاه رانندگی گرفته می شود در حالی که آزمون آیین نامه اصلی توسط افسر راهنمایی و رانندگی گرفته می شود. به هرحال در هردو امتحان آیین نامه اصلی و مقدماتی نکته حائز اهمیت اینست که حتما نمونه سوالات آیین نامه را قبل از آزمون تهیه نمایید و آن ها را مرور کنید. برای قبولی در آزمون شهری نیز فقط باید تمرین عملی زیادی داشته باشید. یکی از مهم ترین مواردی که در آزمون شهری رانندگی وجود دارد پارک دوبل است حتما در هنگام آزمون شهری از ما خواسته میشود که پارک دوبل را انجام دهید و اتفاقا بسیاری از افراد بدلیل عدم پارک دوبل صحیح در امتحان شهری رانندگی مردود می شوند. پس از مربی کلاس عملی رانندگی خود بخواهید که مواردی مانند پارک دوبل، دور یک فرمانه، دور دوفرمانه و ... را خوب با شما کار کنند تا در آزمون شهری نیز به راحتی قبول شوید.

این را در نظر داشته باشید که سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی معمولا در آزمون های آیین نامه مختلف تکرار می شوند ممکن است شما قبل از امتحان آیین نامه نمونه سوالاتی را حل کرده باشید و در امتحان ببینید که دقیقا همان سوال در آزمون آیین نامه خود آمده است. اگر کتاب آیین نامه را دقیق و با دقت بخوانیم و نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی نیز قبل از آزمون حل کنیم قطعا خواهیم دید که قبولی در آزمون تئوری آیین نامه و گرفتن گواهینامه رانندگی آن قدر نیز سخت نیست.

در بخش تابلوها نکته ای که وجود دارد اینست که تابلوهای راهنمایی و رانندگی که بسیار مهم است و شما باید مفهوم تمام تابلوها را بدانید چرا که حتما در آزمون آیین نامه از مفاهیم تابلو ها و علائم راهنمایی و رانندگی سوال می آید. مفهوم تابلوها فرار است و خیلی از تابلوها نیز مفاهیمی شبیه به هم دارند که این موضوع باعث میشود بسیاری از متقاضیان گواهینامه آن ها را با هم اشتباه بگیرند. که البته تابلوهای شبیه به هم در بسته سبز دکتر رانندگی نیز در کنار هم به شکل بسیار خوبی آورده شده است تا این تابلوها نزدیک به هم را در کنار هم ببینید در صورت نیاز میتوانید بسته سبز دکتر رانندگی را از این وبسایت دریافت نمایید.

سوالات فنی آیین نامه رانندگی معمولا به این شکل هستند که مثلا باید بدانید هر از چند کیلومتر یا هر از چند مدت باید آب رادیاتور یا مواردی از این دست را بررسی کنید. یا نوع دیگری از سوالات فنی آیین نامه اینست که وظیفه یک قطعه فنی از شما پرسیده می شود.

در این قسمت چند نمونه سوال آیین نامه مهم با جواب را برای شما آورده ایم.

نمونه سوالات مهم آیین نامه راهنمایی و رانندگی

۱- آمادگی در رانندگی شامل چه مواردی است؟

جواب : مشاهده، پیش بینی، تمرکز، آگاهی، عدم حواس پرتی

۲- کدام گزینه به ترتیب اولویت صحیح می باشد؟

جواب : فرمان پلیس- تابلوها- خط کشی- چراغ راهنما

۳- در شرایط یخبندان مسافت توقف ممکن است چند برابر افزایش یابد؟

جواب : ۱۰ برابر

۴- رنگ سیاه و سفید در علائم راهنمایی به چه معناست؟

جواب : دستوری و راهنمای مسیر در سایر راه ها

۵- ساییدگی نامتوازن یا بیش از حد لاستیک ناشی از کدام مورد زیر است؟

جواب : تنظیم نبودن فرمان، عدم تنظیم چرخ ها و ترمزها

۶- کم بودن باد لاستیک بر کدام مورد زیر اثر می گذارد آنرا مشخص کنید؟

جواب : ترمز کردن و هدایت و کار فرمان

در این قسمت صرفا تعدادی نمونه سوال آیین نامه را باهم مرور کردیم تا با سبک سوالات آشنا شویم. برای دریافت سوالات آیین نامه اصلی می توانید بسته طلایی و بسته سبز دکتر رانندگی که شامل نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی با جواب pdf است را از وب سایت دکتر رانندگی دانلود کنید.

در ادامه نیز تعدادی سوالات فنی آیین نامه با جواب را با هم می بینیم:

۱- دینام را هر از چه مدت باید بازدید کنیم؟

جواب: هر دو هزار کیلومتر

۲- تعویض وایر شمع ها هر از چه مدت باید انجام شود؟

هر ۸۰۰۰ کیلومتر

۳- جابجایی کلیه لاستیک ها هر از چه مدت باید انجام شود؟

هر ۱۰ هزار کیلومتر

برای دانلود سوالات فنی آیین نامه با جواب نیز میتوانید بسته نارنجی دکتر رانندگی را از این وبسایت دانلود کنید.

متقاضیان گواهینامه پایه ۳ رانندگی میتوانند برای دانلود و دریافت انواع نمونه سوالات آیین نامه با جواب و نمونه سوالات فنی به وبسایت دکتر رانندگی به نشانی زیر مراجعه نمایند: http://drdriving.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ندا
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
۰
۲
مرسی بابت نمونه سوالات
خیلی متشكرم
خیلی كمكم كرد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها