نیروهای واکنش سریع عراق با کمک نیروهای پلیس فدرال از صبح یکشنبه عملیات جدید را در شمال غرب بخش غربی شهر موصل آغاز کردند.
کد خبر: ۱۰۳۰۶۷۸
آغاز شمارش معکوس برای آزادی کامل موصل/ محله الاقتصادین آزاد شد + نقشه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازمشرق، نیروهای عراقی مستقر در محله «۱۷ تموز» حملات گسترده ای را از جنوب محله علیه مواضع تروریست های داعش در محله«الاقتصادین» آغاز کردند و از همان ابتدای آغاز عملیات موفق شدند خطوط دفاعی تروریست ها را در ورودی محله «الاقتصادین» بشکنند و بعد از درگیری حدود ۳ ساعته موفق شدند این محله را نیز به طور کامل پاکسازی کنند.

در این عملیات تاکنون حدود ۳۲ تروریست داعش کشته و زخمی شده اند و تعدادی از مقرهای تروریست ها و اتاق های عملیات آن ها در محله های «الاقتصادین،الرفاعی و العریبی» نیز بطور کامل منهدم شده است.

همزمان با پاکسازی محله الاقتصادین نیروهای پشتیبانی در حال تثبیت مواضع و خنثی کردن بمب ها در محله هستند و نیروهای عملیاتی از جنوب محله الاقتصادین حمله خود را برای پاکسازی محله «العریبی» آغاز کرده اند و موفق به پاکسازی بخش شمالی این محله شده اند.

همزمان با پاکسازی محله الاقتصادین از سمت محله ۱۷ تموز، گروهی دیگر از نیروهای عراقی مستقر در شرق محله «اصلاح الزراعی» عملیات خود را برای پاکسازی دو محله «الرفاعی و العریبی» آغاز کرده اند و در حال نزدیک شدن به مرکز محله ها هستند.

در صورتی که نیروهای عراقی موفق شوند این دو محله را پاکسازی کنند ، خود را به چند صدمتری پل پنجم شهر خواهند رساند و و با آزادسازی محله کوچک «نجار»، بخش غربی شهر به بخش شرقی متصل می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها