معمولا مردم او را با روپوش سفید و سبز رنگ در مطب و اتاق جراحی دیده اند، اما حالا آقای جراح قلب دست به قلم مو و بوم زده است و یک نمایشگاه متفاوت را ترتیب داده است تا این بیمار قلب مردم را با رنگ ها و زیبایی های دنیای هنر آرامش ببخشد.
کد خبر: ۱۰۳۰۱۵۳
جراح مشهور قلب نمایشگاه نقاشی برپا کرد + تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین،‌صحبت از دکتر هرمز مه منش جراح و متخصص قلب و عروق است، پزشکی که عنوان پروفسوری را هم یدک می کشد و عنوان «سایه خاموشی» را برای نمایشگاهش انتخاب کرده است، نمایشگاهی که از دیروز 22 اردیبهشت در گالری ایوان درهایش به روی علاقه مندان باز شده است.

دکتر مِه‌منش در نخستین نمایشگاه خود بیش از 20 تابلوی نقاشی را که با تکنیک اکریلیک و ترکیب مواد خلق شده را به نمایش گذاشته است.

این جراح قلب مشهور بر روی بوم‌های بزرگ خود به نمایش تصاویر مختلفی پرداخته است که هر کدام دارای ویژگی‌های مفهومی خاص خود است. آثار مه‌منش سرشار از خاطرات، پرسش‌ها، دل‌مشغولی‌ها و خواب‌هایش هستند و بنابراین عجیب نیست که در هر کدام از آنها فیگور انسان، پرندگان گوناگون، و حتی ترکیب‌های هندسی دیده شود. آثار مه‌منش با توجه به موضوع و شیوه بیانی آنها تقسیم‌بندی شده و در طبقات مختلف گالری ایوان به نمایش درآمده است. در طبقه‌ای نقاشی‌های رنگارنگ و پر انرژی دیده می‌شود و در طبقه دیگر آثاری محصور در خاکستری و تلخی.

هرمز مه‌منش در مورد آثار این نمایشگاه گفته است: «کار اصلی من چیز دیگری است اما چند سالی هست که نقاشی می‌کنم و این کار امکانی را برای من فراهم می‌کند تا حرف‌هایی را که نمی‌توان به راحتی مطرح کرد بیان کنم. با توجه به فشارهایی که در شغل من به عنوان یک جراح و به عنوان یک شخص عضو جامعه وجود دارد، نقاشی کردن وسیله‌ای است که بتوانم با بوم درد دل کرده و خود را تخلیه کنم. در واقع این کارها به نوعی روزنگار احساسی من هستند.»

مه‌منش ادامه داد: «من به سبک و تکنیک عقیده ندارم و فکر می‌کنم این جریان‌ها اختراع افرادی است که با کار هنری تجارت می‌کنند. اما فکر می‌کنم آنچه هنرمند می‌بیند و قصد بیان آن را دارد تعیین کننده شیوه کار او است. بنابراین آنچه در کارهای من اهمیت دارد این است که آنها بیان کننده بحران‌های زندگی من در مقاطع خاص یا گفتمان درونی من هستند. وجه مشترک این آثار نیز سوال‌هایی است که در زندگی دارم یا صحنه‌هایی که در کودکی دیده‌ام و حالا در روان من بازنگری شده‌اند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بینام
Germany
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
۰
۰
دكتر مظاهری میگفت یك جراح ماهر باید نقاش ماهری هم باشد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها