پیروی نامزدها از سیره عملی امام(ره)و رهبری انقلاب

پیروی نامزدها از سیره عملی امام(ره) و رهبری انقلاب

اگر به بیانات حضرت امام(ره) در صحیفه نور توجه داشته باشیم، ایشان همواره در منویات خود مسئولان نظام را به ساده زیستی، پرهیز از تجمل گرایی و دوری از رفاه زدگی دعوت نموده اند.
کد خبر: ۱۰۲۹۹۶۶
پیروی نامزدها از سیره عملی امام(ره) و رهبری انقلاب

بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران دو مقوله رفاه زدگی و تجمل گرایی را از مصادیق تهدید علیه امنیت ملی بشمار می آروند و به همین علت می فرمودند من یک تار موی کوه نشینان را به این کاخ نشینان نمی دهم چون باور داشتند، ثروت اندوزی مسئولان امر جلوی حرکت شتابنده انقلاب را گرفته و اقتدار نظام را با چالش جدی مواجه می سازد و از همه مهمتر بین زندگی مردم و دولتمردان اختلاف طبقاتی بوجود می آید.

به تأسی از همین ادنیشه انقلابی، سیاسی است که امروز مقام معظم رهبری به دفعات کارگزاران نظام را به رعایت شئون زندگی و ساده زیستی رهنمود می کنند.

وقتی به سبک زندگی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نگاه می کینم ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری در مسلک هر دو بزرگوار به خوبی تجلی می کند . لذا معیشت عاری از تجملات و زرق و برق دنیا در سیره عملی رهبران جمهوری اسلامی ایران هویدا بوده و تنها در قالب حرف و سخن و ادعا قرار نگرفته است.

چند روز تا برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نماده است. با توجه به آنچه که به آن اشاره شد، سبک زندگی شش نامزد انتخابات پیش رو حتما به عنوان یکی از شاخص های مهم مردم در ارزیابی و گزینش خود از رییس جمهور آیندده بشمار می آید.

نحوه زندگی مدیران رده بالای دولت اعم از روسای جمهور، وزرا همواره جز موضوعاتی بوده که مردم توجه ویژه ه‌ای نسبت به آن مبذول می کنند. مسئله مهمی که غالبا جامعه اطلاعات درستی از آن در دست ندارد.

چالشی که اخیرا که سازمان صدا و سیما در راستای شفاف سازی مالی کاندیداها با عنوان پویش چالش شفافیت نامزدهای ریاست جمهوری تدارک دیده چهشی روبه جلو در تنویر افکار عموم مردم و بطور کلی آشنایی بهتر اقشار جامعه با دولتمردان خود محسوب می گردد.

به اعتقاد بنده تمایل نامزدها برای روشنگری زندگی شخصی خود اعم از اینکه در چه خانه ای زندگی می کنند، خود و فرزندانشان از چه میزان دارایی برخودار هستند، همه اینها می تواند در رأی مردم برای انتخاب فرد اصلح انتصاب کرسی ریاست قوه مجریه کشور تاثیر شایان توجه ای داشته باشد.

به هر حال جامعه ما باید بداند شخصی که می خواهد رییس جمهور شود در چه سطحی از رفاه قرار دارد.

در این بین چند سوال مطرح می شود. مردم علاقه مندند بدانند شخصی که دواطلب نشستن روی صندلی ریاست جمهوری است تا چه اندازه سفره خالی فقرا و نیازمندان برای وی قابل درک است؟ آیا حاضر است نوع معیشت خود را با مردم عامی همسان سازی کند؟

روشن است یک شخص مولتی میلیاردر هچگاه توان درک مشکلات و گرفتاریهای قشر مستضعف و فقیر کشور را ندارد.

در هر صورت روشن شدن ابعاد زندگی شخصی نامزدها بویژه در حوزه مالی و داراییهایشان، تاثیر بسزایی در تصمیم گیری سیاسی آحاد جامعه داشته و می تواند در جلب اطمینان مردم و افزایش علاقه آنها به مشارکت سیاسی سودمند باشد.

معتقدم امروز همانگونه که کاندیداهای محترم به رأی ملت نیاز دارند به همان نسبت با همین مردم در شفاف سازی اموال خود صادق بوده تا شهروندان با اعتماد فزاینده ای ان شاالله روز جمعه پای صندوق های رفته و حماسه سیاسی دیگری خلق کنند.

سید حسین نقوی حسینی - نماینده مردم ورامین و عوض کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها