متروهای شهر پکن پایتخت چین که میزبان اجلاس مهم بین المللی جاده ابریشم است، برای مدتی دچار اختلال شد و از کار افتاد.
کد خبر: ۱۰۲۹۵۴۱
متروهای پکن از کار افتاد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، از کار افتادن مترو در این شهر که تاکنون سابقه نداشته روز گذشته (پنجشنبه) در خط نزدیک به وزارت دفاع چین رخ داد و باعث شد تا بسیاری از نیروهای امنیتی و پلیس در اطراف منطقه حضوری پررنگ داشته باشند.

گزارش ها حاکی است که از شب چهارشنبه (20 اردیبهشت ماه جاری) تا ظهر روز بعد بتدریج بسیاری از خطوط مترو در اطراف شهر پکن به طور ناگهانی از کار افتاده اند.

از کار افتادن متروها موجب هراس عمومی مسافران شد و به دنبال آن درهای برخی ایستگاه ها بسته و از مردم خواسته شد محل را ترک کنند.

از کار افتادن خط متروی پکن در برخی رسانه های منطقه از جمله تارنمای مورنینگ پست از هنگ کنگ نیز بازتاب داشت و این رسانه در گزارشی اعلام کرد که هیچ دلیلی برای از کار افتادن طولانی مدت متروها در خطوط مختلف شهر پکن عنوان نشده است.

در همین حال پکن خود را برای برگزاری یک اجلاس بسیار مهم به نام همایش همکاری بین المللی راه ابریشم در اطراف شهر پکن و خارج از این شهر آماده می کند.

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که ۲۹ نفر از سران کشورهای مختلف در کنار یکهزار و ۲۰۰ نماینده از کشورها و سازمان های بین المللی در همایش مزبور شرکت خواهند کرد.

شواهد نشان می دهد که به دنبال از کار افتادن خطوط مترو شهر پکن، نیروهای پلیس در همه ایستگاه های خطوط زیرزمینی ریلی چین حضور یافته اند و در حال سرکشی به منطقه هستند.
همچنین مسئولان کلانشهر پکن اعلام کردند که مترو برخی از خطوط این شهر از امروز جمعه به مدت سه روز بسته خواهد بود.

نشست بین المللی راه ابریشم چین با حضور مقام هایی از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا روزهای یکشنبه و دوشنبه (24 و 25 اردیبهشت ماه جاری) برگزار خواهد شد.
دولت محلی پکن از مردم خواسته است که از مسافرت ها و ترددهای

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها