نوآم چامسکی، زبان شناس، فیلسوف و متفکر سیاسی معروف، ایدئولوژی دولت آمریکا را استبدادی و حزب جمهوری‌خواه این کشور را خطرناک‌ترین سازمان روی کره زمین توصیف کرد.
کد خبر: ۱۰۲۹۵۳۹
چامسکی: ترامپ مستبد و بسیار خطرناک است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم، «نوآم چامسکی»، زبان شناس، فیلسوف و متفکر سیاسی معروف، در مصاحبه اخیر خود با شبکه تلویزیونی «بی بی سی»، ایدئولوژی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، را عمیقا استبدادی و بسیار خطرناک توصیف کرد.

این فیلسوف معروف در کتاب خود حزب جمهوری‌خواه آمریکا را «خطرناک ترین سازمان روی زمین» در تاریخ بشریت توصیف و در توضیح این توصیف خود اعلام کرده است که جمهوری‌خواهان از پذیرش واقعیت امتناع می کنند.

وی افزود: حزب جمهوری‌خواه آمریکا خطرناک ترین سازمان در مقایسه با تهدید داعش و کره شمالی است. حزب جمهوری‌خواه برعکس داعش و کره شمالی، به دنبال نابود کردن چشم انداز وجود انسان سازمان یافته است.

چامسکی در مصاحبه خود با بی بی سی، اظهار داشت ترامپ به جهان آسیب خواهد زد و این همان چیزی است که پیش‌تر در حال وقوع است و مهم ترین جنبه انتخاب ترامپ خود ترامپ نیست بلکه کل حزب جمهوری‌خواهی است که در حال منحرف و جدا شدن از سایر جهان در زمینه های تغییرات آب و هوایی که یک موضوع حیاتی و یک تهدید واقعی به حساب می آید، هستند.

این منتقد سرشناس آمریکایی انکار جمهوری‌خواهان را نمایشی حیرت آور توصیف کرد؛ نمایشی که آمریکا در آن در انزوای جهانی به سر می برد و نه تنها از شرکت در تلاش ها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی امتناع می کند بلکه خود را وقف تضعیف این تلاش ها کرده است.

چامسکی با اشاره به اینکه 6 سال قبل پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیش بینی کرده بود، گفت ترامپ هیتلر و یا موسولینی نیست؛ اما عمیقا مستبد و خودکامه و بسیار خطرناک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها