چهار نفر از اعضای خانواده یک پزشک جوان که در واحد مسکونی خود دچار گازگرفتگی شده بودند با هوشیاری این پزشک و حضور به موقع امدادگران از مرگ نجات یافتند.
کد خبر: ۱۰۲۹۵۱۳
نجات جان اعضای یک خانواده از چنگال قاتل خاموش +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 10:54 صبح امروز حادثه گازگرفتگی در یک منزل در مجتمع مسکونی هفت طبقه که در محوطه بیمارستانی قرار داشت به سامانه 125 اطلاع داده و درخواست کمک فوری شد که به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه 84 آتش‌نشانی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران به محل حادثه در خیابان ولیعصر (عج) اعزام شدند.

افسر آماده منطقه دو عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: در این حادثه چهار نفر از اعضای خانواده یک پزشک (همسر سی و پنج ساله، فرزند سه و نیم ماهه و همچنین پدر و مادر همسر پزشک) داخل واحد مسکونی خود در طبقه پنجم این مجتمع 49 واحدی دچار گاز گرفتگی شدند که با هوشیاری این پزشک و اعلام به موقع آن به آتش‌نشانی و اورژانس، از این حادثه جان سالم به در بردند.

وی ادامه داد: این پزشک پس از اتمام شیفت کارش در بیمارستان و مراجعت به واحد مسکونی خود، متوجه این حادثه شد که سراسیمه موضوع را به آتش‌نشانی اطلاع داد.

محمد پناهی تصریح کرد: آتش‌نشانان به محض حضور در محل، در و پنجره‌های این واحد مسکونی را برای ورود هوای تازه باز کردند و همچنین مصدومان این حادثه را برای انجام اقدامات درمانی لازم به خارج از ساختمان منتقل کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.

وی افزود: همه مصدومان به سرعت به بخش اورژانس بیمارستان انتقال یافته و تحت درمان قرار گرفتند که در این میان، به علت وخیم بودن حال مادر همسر این پزشک و با توجه به اینکه این شخص علائم حیاتی نداشت تیم پزشکی اورژانس بیمارستان بلافاصله عملیات احیا را شروع کرده و موفق به نجات این زن شدند.

این افسرآماده آتش‌نشانی با بیان اینکه این زن چهل و پنج ساله هم اکنون در بخش مراقبتهای ویژه بستری شده است، گفت:. خوشبختانه حال سه نفر دیگر از اعضای این خانواده پس از انجام اقدامات درمانی لازم، مساعد است.

بررسی های اولیه درباره علت حادثه نشان داد که نقص فنی در مشعل موتورخانه در طبقه زیرین این مجتمع مسکونی موجب انتشار گاز مونوکسید کربن در راهرو مجتمع و فضای این واحد مسکونی و همچنین بروز این حادثه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها