رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور:

انتخابات شوراها در ۱۴۱ شهر تمام الکترونیکی برگزار می‌شود

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت که انتخابات شوراها در ۱۴۱ شهر و ۹۷۵۲ شعبه انتخابات تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۸۷۲۱
انتخابات شوراها در ۱۴۱ شهر تمام الکترونیکی برگزار می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، امیر شجاعان در نشست خبری آمروز خود با بیان اینکه در کلیه شعب اخذ رای برخی فعالیت ها را به صورت الکترونیکی انجام می دهیم گفت: به جز این ۱۴۱ شهر در سایر نقاط اخذ و شمارش آرا به صورت دستی انجام خواهد شد اما بقیه فرآیند انتخابات از جمله احراز هویت، کنترل رای تکراری، ارسال صورتجلسات تجمیع از محل شعبه و عملیات تجمع و اعلام نتیجه به صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی ادامه داد: دستگاه های اخذ رای به هیچ شبکه ای متصل نیست و تا پایان زمان رای گیری هیچ شخصی از نتایج آرا مطلع نمی‌شود؛ پس از پایان اخذ رای پلمپ دستگاه الکترونیکی شکسته می شود و اطلاعات و نتایج حافظه دستگاه تخلیه خواهد شد.

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: به هیچ وجه این امکان وجود ندارد که مشخص شود افراد به چه کسی رای داده اند و رای ها مخفیانه و محرمانه است و این جزو خطوط قرمز ماست. مردم مطمئن باشند که قابل ردیابی نیست چه کسی چه رای داده است.

وی در خصوص سرعت شمارش آرا در انتخابات تمام الکترونیکی اظهارکرد: کار یک شعبه باید بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به پایان برسد چرا که در این شعب کار شمارش را نخواهیم داشت و تنها عملیات تخلیه حافظه و ارسال آن از طریق سامانه به مرکز انجام می شود البته باید صورتجلسه کاغذی نیز در این زمینه تنظیم شود.

شجاعان ادامه داد: برای انتخابات ریاست جمهوری تعرفه ها کاملا کاغذی خواهد بود و بجز این ۱۴۱ شهر، شمارش آرا در سایر شهرها و روستا نیز به صورت دستی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها