در نامه‌ای به سناتورهای آمریکایی مطرح شد

طرح تحریم‌های جدید ایران با روح برجام مغایر است

عضو وزارت خارجه آمریکا مدعی شد تا زمانی که در حال بررسی برجام هستیم، به تعهد خود مبنی بر تضمین پایبندی ایران به توافق هسته ای، پایبند می مانیم.
کد خبر: ۱۰۲۸۶۹۲
واشنگتن: به برجام تا اتمام روند بررسی آن پایبند می‌مانیم

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «رابرت وود» در بیانیه‌ای به مناسبت اولین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازبینی معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته ای (ان پی تی) ۲۰۲۰، از پایبندی دولت جدید واشنگتن به برجام تا زمانی که در حال بررسی آن است، خبر داد.

وی در این باره مدعی شد: آمریکا در حال حاضر مشغول بررسی سیاست های خود در قبال ایران از جمله در رابطه با برجام و فعالیت های ثبات زدای این کشور در خاورمیانه است. مادامیکه این بررسی در دست انجام است، واشنگتن به تعهد خود مبنی بر تضمین اجرای سفت و سخت تعهدات ایران در قبال توافق هسته ای، پایبند خواهد بود.

این مقام وزرات خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود: با توجه به سابقه تهران در عدم تطابق با ان پی تی، پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی و برخی از قطعنامه های شورای امنیت، اطمینان بخشی به جامعه جهانی درباره اینکه برنامه هسته ای ایران کاملا صلح آمیز و عاری از هرگونه فعالیت از پیش تعیین نشده در راستای تولید تسلیحات اتمی است، ضروری می نماید.

«وود» همچنین مدعی شد دولت جدید واشنگتن، ایران را به مسئولیت پذیری در قبال فعالیت های به قول وی ثبات زدا در سطح منطقه (اتهاماتی چون توسعه برنامه موشکی و حمایت از تروریسم) وا خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها