در عملیات فتح خرمشهر 12 اردیبشهت 1361 هلی کوپتر کبرا به خلبانی نصرالله تفضلی و نصیر رادفر، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و حین سقوط، شعله ور شد.
کد خبر: ۱۰۲۸۲۶۲
شهادت یکی از شجاع ترین خلبانان هلی کوپتر کبرا  + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مشرق، سال های قبل در شروع اخبار شبانگاهی تلویزیون شبکه یک، شلیک موشک ماوریک از هلیکوپتر کبرا را نشان می داد و خلبان هلی کوپتر کسی نبود جز شهید والامقام نصراله تفضلی یکی از شجاعترین خلبانان کبرا در جهان.

در عملیات فتح خرمشهر 12 اردیبهشت 1361 هلی کوپتر کبری به خلبانی نصرالله تفضلی و نصیر رادفر، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و حین سقوط، شعله ور شد. در چنین شرایطی، وقتی هلی کوپتر دچار حریق می شود کاری از دست کسی بر نمی آید، با این حال، آن روز آقای فرجی خودش را داخل آتش کرده بود و توانست پیکر سوخته شده تفضلی را که بیش از 60 درصد صدمه دیده بود، از میان آتش بیرون بکشد و به بیمارستان برساند. متاسفانه به دلیل شدت برخورد هلی کوپتر به زمین، رادفر در همان لحظه اول به شهادت رسیده بود و البته با توجه به حجم شعله های آتش و احتمال بروز انفجار، نتوانسته بودند جسدش را به همان موقع بیرون بکشند و ساعاتی بعد با فروکش کردن آتش دشمن و خاموش شدن شعله های هلی کوپتر، توانستند جسد سوخته اش را به پشت خط تخلیه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها