مطالبات باغداران گیلانی

پرتقال آسیب‌دیده را بخرید!

حدود 2 ماه از تعطیلی کارخانجات آبگیری پرتقال در استان های گیلان و مازندران می گذرد و تنها بیش از 30 درصد از مطالبات باغداران گیلانی واریز شده، در حالیکه پرتقال آسیب دیده این باغداران را هم دولت بصورت تضمینی خرید کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۶۷
پرتقال آسیب‌دیده را بخرید!

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، در این مدت زمان، چند مرحله پول به حساب باغداران مازندرانی در همین همسایگی واریز شده اما این موضوع تنها یک مرحله در گیلان اتفاق افتاده که صدای باغداران این استان را درآورده و آنان از نمایندگان خود و نیز مسئولین می‌خواهند که هر چه سریعتر نسبت به پیگیری موضوع واریزی‌های باقیمانده، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

خوشفکر مدیر تعاون روستایی شهرستان رودسر می گوید: دلیل اصلی این موضوع این است که دولت دراستان مازندران زودتر اقدام به خرید تضمینی پرتقال های آسیب دیده ناشی از برف کرده بود و به طبع واریزی ها نیز برای آنان زودتر انجام می شود!

بارش برف و سنگینی آن در سال گذشته باعث آسیب دیدگی باغات مازندران و گیلان شد اما با تدبیر دولت، این محصولات آسیب دیده بصورت تضمینی خریداری شد اما همان زمان نیز بارها و بارها در زمان خرید، در حق باغداران گیلانی در حوزه شهرستان رودسر اجحاف می شد که این موضوع چندین بار هم رسانه ای شد به طور مثال در کارخانه خزرنوش چابکسر که سهامداران آن باغداران رودسر می باشند.

به ازای خرید 80 درصد از پرتقال مازندران، 20 درصد از باغداران گیلان خریداری می شد البته با اعتراض مردم در همان زمان و رسانه ای شدن موضوع، این درصد ها به 60(مازندران) و 40 (گیلان) تغییر یافت.

نکته ای دیگر که این روزها باغداران شهرستان را گله مند کرده ، این است که نمایندگان آنان در کارخانه نیز پیگیری جدی را صورت نداده اند و گویا تنها به تماس های تلفنی بسنده کرده اند! هفت منطقه در شهرستان رودسر وجود دارد که باغداران پرتقال در هر منطقه یک نفر را به عنوان نماینده انتخاب می کنند و آنان می بایست پیگیر خرید و مطالباتشان و ... باشند.

بی شک همیشه شاهد بارش برف و خسارات ناشی از آن برای باغداران نبوده و نخواهیم بود و در سال های پیش رو نیز کارخانجات شهرستان به باغداران همین منطقه برای رونق بیشتر نیازمندند ، بدون تردید بازپرداخت بدهی کشاورزان ، تحت عناوین تضمینی و چه غیر تضمینی ، وظیفه ای است که سنگینی آن بر دوش نمایندگان باغداران خواهد بود و این انتظار می رود که موضوع با کمک مسئولین پرتلاش شهرستان و استان پیگیری شود.

مشکلات کارخانه های آبگیری شهرستان رودسر درهنگام خرید پرتقال آسیب دیده ی ناشی از برف درسال گذشته و همچنین وضعیت کارگران آن که در شرایطی بسیارغیراستاندارد و غیربهداشتی کار کرده اند نیز حکایتی بلند است که در این نوشتار نمی گنجد.

جا دارد نمایندگان باغداران با همیاری و همدلی در کنار هم بنشینند و از نماینده پرتلاش مردم شهرستان رودسر،فرماندار پیگیر و نیز دیگر مسئولان شهرستان و استان کمک بخواهند و بیش از پیش بجنبند و از حقوق عقب افتاده ی باغدارانی که محصولات درجه یک خود را نیز با قیمت 550 تومان فروخته اند،دفاع نموده و دل آنان را شاد کنند.

مجتبی عابدینی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها