در ادامه حملات لفظی سران عربستان

وزیر سعودی، ایران را کشوری «سرکش» توصیف کرد +عکس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: واقعیت سیاست خارجی عربستان بر مبنای ترویج خشونت و افراط بنا شده و ایران هیچگاه خواهان جنگ نبوده و در صورت بروز درگیری کشوری که قدرتش رو به افول است، توان رویارویی نظامی با قدرت بازدارنده جمهوری اسلامی ایران را ندارد.
کد خبر: ۱۰۲۶۷۱۱
سلفی‌گری سعودی بنیانگذار جریان افراطی در دنیا / یک قدرت رو به افول توان جنگ با ایران را ندارد

«حشمت الله فلاحت پیشه» نماینده اسلام آباد غرب در واکنش به اظهارات ضد ایرانی محمد سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی در گفتگو با جام جم آنلاین تصریح نمود: بطور کلی سعودیها در یک حوزه چالش برانگیز روابط خود با تهران را تنظیم می کنند و همواره علاقه مند به ایجاد بحران در منطقه هستند.

وی افزود: رژیم ریاض خود را درگیر یک جنگ نیابتی به نمایندگی از آمریکا و اسراییل کرده و هر از چند گاهی از روی استیصال و درماندگی شکستهای خود در بحرین، یمن و سوریه، با ادعاهای کذب و خلاف واقع ایران را متهم به دخالت و ایجاد ناآرامی در منطقه می کند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته مولفه های دفاعی ایران تقویت و افزایش یافته، خاطر نشان کرد: با وجود توان بالای دفاعی، کشورمان هیچگاه در پی جنگ افروزی نیست و اتفاقا ظرفیتهای فیزیکی جنگ در مرزهای عربستان مستقر شده و هرگز به مرزهای ما سرایت نخواهد کرد.

فلاحت پیشه در خصوص ادعای جانشین ولیعهد عربستان مبنی بر کشاندن جنگ به داخل کشورمان تصریح کرد: این حرف زمانی زده می شود که سعودیها در وضوع ضعف منطقه ای و دوران افول سیاسی، نظامی قرار گرفته اند. از این رو باید گفت، سیاستمداران ریاض با حرف راه به جایی نبره و تنها به انزوای خود در منطقه دامن می زنند.

وی ادامه داد: امروز دیپلماتهای منصف و بی طرف هم شهادت می دهند که جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال تنش زدایی و صلح است و اینکه حکام سعودی از نیت ایران برای تسلط بر جهان اسلام سخن به میان می آورند یک دورغ بزرگ نزد ناظران سیاسی بشمار می آید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان ضمن انتقاد از اندیشه های افراطی و خشونت طلبانه ریاض و تسری آن به منطقه خاطر نشان کرد: مرام و تفکر سیاست خارجی عربستان همواره با خون ریزی و جنگ همراه بوده و به همین علت در یک دهه اخیر از سفلی گری - ترویج وهابیت و تروریسم بین المللی حمایت کرده است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در تمام ادوار سیاست خارجی خود خواهان مذاکره و گفتگوی دو جانبه بوده و این سعودیها هستند که با کارشکنی و پشتیبانی از گروه های مسلح افراط گرا در منطقه زمینه بهبود مناسبات را فراهم نمی آورند. از طرفی باید اشاره کرد، رژیم ریاض با نام بردن ایران به عنوان یک کشور مداخله گر در منطقه نمی تواند به بحرانهای روز افزون داخلی خود فائق آید و لازم است دولتمردان سعودی در پی یک راه علاج بهتر باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها