سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر کناره گیری روحانی به نفع جهانگیری به دلیل وضع بهتر او درنظرسنجی‌ها گفت: هنوز "تصمیم نهایی" گرفته نشده است البته آقای جهانگیری، شخصیت ارزشمندی است، اما نامزد همه جریانات اصلاح طلب، آقای روحانی است.
کد خبر: ۱۰۲۵۸۱۴
نوبخت:افزایش یارانه تمام افراد کشور امکان پذیر نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد باقر نوبخت در ابتدای نشست خبری هفتگی خود در تشریح عملکرد اقتصادی دولت یازدهم به محل تامین اعتبار ایجاد این میزان فرصت شغلی اشاره و تصریح کرد: بخشی از این اعتبار از محل تملک دارایی های سرمایه ای و تخصیص حدود سخنگوی دولت 100 هزار میلیارد تومان به طرح های عمرانی تامین خواهد شد.

سخنگوی دولت با اشاره به تعهد دولت در زمینه اجرای قانون ششم توسعه کشور گفت: باید سالانه 955 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم که تا پایان برنامه ششم نرخ بیکاری کشور تک رقمی شود.

وی افزود: بخش دیگر از طریق افزایش تسهیلات بانکی از 120 هزار میلیارد تومان به 190 هزار میلیارد تومان است.

نوبخت تامین منابع مالی و سرمایه گذاری خارجی 195 هزار و 500 میلیارد تومانی را دیگر روش تامین اعتبار مورد نیاز این بخش خواند و گفت: استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی است ، پس اگر کسی می خواهد از منابع مالی خارجی استفاده کند نگوییم چشمش به بیرون است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: چشم دولت به بیرون نیست بلکه به دستان کارگران خودمان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: گام نخست همسان سازی حقوق بازنشستگان است که دولت در فروردین ماه در مورد آن اقدام کرد.

نوبخت افزود: این افزایش به شکلی انجام شد که گروه های پایین تر شغلی نسبت به سایر گروه ها امتیاز بیشتری دریافت کردند اما به شیوه ای که نابرابری بین گروه های متفاوت ایجاد نشود.

وی ادامه داد: یعنی گروه های شغلی 1 و 2 ، 2785 امتیاز افزایش حقوق داشتند و گروه شغلی 20، 700 امتیاز افزایش حقوق دارد.

سخنگوی دولت همچنین از افزایش 4 /3 درصدی یارانه مستمری افراد کم درآمد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: بر اساس فرمول تعیین شده مستمری این افراد از به طور متوسط 71 هزار تومان به 240 هزار تومان افزایش یافت.

وی خطاب به خبرنگاران تصریح کرد: از کسانی که حرف از افزایش 2 یا 3 برابری یارانه ها می کنند بپرسید؛ آیا منظور شما یارانه افراد کم درآمد تحت پوشش است با همه افراد کشور؟

نوبخت ادامه داد: اگر منظور این بزرگواران همه افراد کشور است که با قاطعیت و مستند به گزارش دیوان محاسبات کشور می گویم که در شرایط فعلی کشور افزایش یارانه تمام افراد کشور امکان پذیر نیست.

سخنگوی دولت همچنین از پرداخت کامل پاداش بازنشستگی معلمان تا هفته معلم خبر داد و گفت: کل اعتبار این پرداخت از سوی خزانه کشور به وزارت آموزش و پرورش داده شده که بخشی از آن پرداخت شده و بقیه پرداخت ها نیز تا آخر هفته معلم پرداخت خواهد شد.

سخنگوی دولت در خصوص گزینه نهایی دولت برای ریاست جمهوری دوازدهم و زمزمه های احتمال کناره گیری روحانی به نفع جهانگیری طبق نظرسنجی ها تصریح کرد: هنوز تصمیم نهایی در این باره گرفته نشده است.

وی خاطر نشان کرد: کاندیدای واحد همه جریانات اصلاحات و اعتدال آقای حسن روحانی است.

وی اسحاق جهانگیری را شخصیتی برجسته و مدیری توانا خواند و افزود: هیچ کدام از جریانات سیاسی اصلاح طلبی و اعتدالی این شخصیت ممتاز و ارزشمند را به عنوان نامزد ریاست جمهوری مطرح نکردند چرا که کاندیدای نهایی آقای روحانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها