سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی در ساعت های آتی وارد کشورمان می‌شود، گفت: در اواخر وقت امروز و روز سه‌شنبه بارش باران و وزش باد شدید موقتی در ۱۴ استان پدید می‌آید.
کد خبر: ۱۰۲۵۴۸۴
سامانه بارشی جدید به ایران می آید

به گزارش جام جم آنلاین، احد وظیفه در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: موج بارشی که در ساعات گذشته وارد کشورمان شده امروز نیز به‌طور پراکنده به فعالیت می‌پردازد و به همین ترتیب بخش هایی از دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب کشور و جنوب شرق کشور دچار افزایش ابر، رگبار باران و وزش باد شدید موقتی خواد شد.

وی افزود: در اواخر وقت امروز نیز دامنه‌های البرز در شمال استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان و بخش هایی از سواحل دریای خزر و نواحی مرکزی کشور نیز دچار پدیده رگبار باران خواهند شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد و گفت: از اواخر وقت امروز یک سامانه بارشی جدید در غرب کشور به فعالیت می‌پردازد که دستاورد آن بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

به گفته وظیفه، این سامانه بارشی که همراه با رگبار باران خواهد بود فردا (سه‌شنبه) نیز در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، شرق، جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی البرز به فعالیت می‌پردازد.

وی ادامه داد: شدت بارشها امروز و فردا به ترتیب بر روی استان های کرمان، جنوب یزد، جنوب غرب اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، شمال سمنان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، ایلام ، لرستان، همدان، زنجان، غرب استان مرکزی و جنوب اردبیل بارش ها شدت بیشتری خواهد داشت؛ گستره بارشها در روز چهارشنبه به دامنه‌های زاگرس، نواحی مرکزی و شرقی کشور خواهد رسید.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی دو روز آینده در برخی مناطق جنوب غرب و جنوب کشور پدیده گرد وغبار دور از انتظار نیست.

وظیفه، شهرکرد با سه درجه بالای صفر را خنک‌ترین و بوشهر با 42 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای امروز تهران در گرمترین لحظات به 28 درجه بالای صفر می‌رسد و بارش پراکنده باران و رعدوبرق امشب و فردا در تهران پدید می‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها