عضو هیأت رییسه خانه احزاب ایران با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در افزایش مشارکت مردمی در انتخابات پیش‌رو، پخش مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری را از نقاط درخشان صدا و سیما بعنوان رسانه ملی دانست و گفت: برگزاری زنده جلسات پرسش و پاسخ کاندیدها به تصمیم‌ جامعه برای انتخاب رییس جمهور اصلح در یک فضای شفاف و فراجناحی کمک بسزایی می کند.
کد خبر: ۱۰۲۵۴۷۶
مناظره های انتخاباتی، نقطه درخشان کارنامه رسانه ملی /  تحلیل شیطنت انتخاباتی رسانه های غربی

«حسین کنعانی مقدم» با تأکید بر حضور حداکثری مردم در صحنه انتخاباتی کشور بعنوان رکن اصلی مردم سالاری، پیرامون جایگاه رسانه‌ها در افزایش مشارکت آحاد جامعه در عرصه انتخابات، به جام جم آنلاین گفت: بطور کلی عملکرد رسانه‌ها می‌تواند در تنش‌زدایی و آرامش فضای انتخاباتی و نیز قدرت تشخیص مخاطبان تأثیر فراوانی داشته باشد.

وی با نگاهی به برنامه‌های انتخاباتی پخش شده از رسانه ملی طی چند روز اخیر، افزود: پخش برنامه‌هایی همچون مناظره ها و معرفی نامزدهای ریاست جمهوری از رادیو و تلویزیون حکایت از آن دارد که نظام هیچ ترسی از جریانات و جوسازیهای سیاسی داخلی و خارجی نداشته و مهمتر از آن بدون توجه به شانتاژهای گروه‌های ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج از کشور، بصورت شفاف و آزاد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را در معرض آزمون و آراء مردم قرار می‌دهد.

این فعال سیاسی با تقدیر از رسانه ملی ببه دلیل آگاهی بخشی متوازن جامعه و قرار دادن صحیح مردم در فضای انتخاباتی کشور، خاطر نشان کرد: مناظرات نباید تبدیل به جلسه دادگاه برای نامزد رقیب شود، لذا کاندیدهای محترم سعی کنند بیشتر به تشریح برنامه‌های خود برای مرتفع نمودن مشکلات کشور پرداخته و اجازه دهند خود مردم با بررسی ابعاد مختلف به یک تصمیم درست و گزینش فرد اصلح برسند.

کنعانی مقدم در خصوص طرح سئوال از نامزدها در خلال مناظره جمعه گذشته با مطلوب ارزیابی کردن این سئوالات، خطاب به شش داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نامزدها بیشتر سعی داشتند در تأیید سوالات مطرح شده سخن بگویند، مثلا معضل حاشیه نشینی باید حل شود و یا اینکه یارانه برخی دهک‌ها باید افزایش یابد و...، این در حالی است که بنظر می‌رسد دوستان ما باید بیشتر در راستای ارایه راه‌کاری عملیاتی در برطرف نمودن مشکلات مردم و انتفاع جامعه از طرحهای خود برای بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی کشور گام بردارند.

عضو هیأت رییسه خانه احزاب ایران همچنین در پاسخ به این پرسش که مواضع رسانه‌های خارجی و خاصه شبکه‌های ضد انقلاب و معاند را در خصوص نزدیک به یک دهه سابقه پخش مناظره انتخاباتی از رسانه جمهوری اسلامی چگونه تحلیل می‌کند،اظهار داشت: برگزاری انتخابات پر شور متضمن و قوام بخش اقتدار ملی یک کشور خواهد بود. بدون تعارف باید عنوان کرد، رسانه ملی در راستای منویات مقام معظم رهبری در ترغیب و تشویق هدفمند و عقلایی اقشار جامعه با هدف هم‌افزایی و شرکت گسترده در انتخابات تلاش قابل ملاحظه‌ای از خود نشان داده کرده است.

کنعانی مقدم در ادامه تصریح کرد: نقش آفرینی پر شور مردم در عرصه های سرنوشت سازی همچون انتخابات در کوتاه‌ترین زمان تیتر رسانه‌های مکتوب جهان شده و از طرفی شبکه‌های تلویزیونی داخلی و خارجی این مشارکت را در روز انتخابات به تصویر کشیده که این امر می‌تواند بزرگترین پیام برای بد خواهان نظام باشد به این معنا که قاطبه ملت ایران فارغ از اندیشه‌ها و احزاب و اقوام پشتیبان حاکمیت خود هستند.

وی درباره دیگر نکات مثبت ایجاد مشارکت بالای عمومی در انتخابات توسط رسانه‌ها خاطر نشان کرد: وقتی جهان می‌بیند دولتی به پشتوانه آراء مردم روی کار می‌آید مسلما قدرت چانه زنی ما هم در معادلات بین‌المللی بالاتر رفته و جایگاه ایران در کرسی‌های تصمیم گیری دنیا وزین‌تر خواهد شد.

کنعانی مقدم اضافه کرد: روزگاری بود برخی رادیوهای بیگانه ملت ایران را شرکت نکردن در انتخابات و تحریم آن تشویق می‌کردند، اما امروز ناامید از چنین دیدگاهی پیرامون انتخابات ما همه شب نشست تلویزیونی گذاشته و ضمن تحلیل فضای انتخاباتی کشور با شیطنت‌هایی سعی در جهت دهی افکار مردم و نیز دو قطبی کردن جو انتخابات ایران را دارند.

این فعال سیاسی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روزهای منتهی به انتخابات یادآرو شد: ایشان بدرستی همواره در هر صحنه‌ای حضور پر شمار مردم را اصل دانسته و چه بسا در سایه مشارکت حداکثری اقشار جامعه در انتخابات و سایر حوزه‌های مدنی و سیاسی توطئه‌های از پیش طراحی شده دشمنان نظام و امت عقیم می ماند. بنابراین به همین خاطر است که رهبری انقلاب ادعای دفع خطر جنگ از سوی مسئولین را رد کرده و آن را به نقش آفرینی مردم در میدان‌های خطیر کشور نسبت دادند.

عضو هیأت رییسه خانه احزاب ایران ضمن ابراز امیدواری بر ظهور حماسه‌ای دیگر از سوی مردم خاطر نشان کرد: امروز همه دنیا چشم به انتخابات ما دوخته‌اند و نظر به ماهیت ضد استکباری ما شاید به کاهش حضور مردم در این عرصه بی علاقه نباشند. با این وجود مردم بصیر کشورمان تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری باز هم بر سیاهه تهدیدها و گزینه‌های روی میز دشمنان خط بطلان می کشد و دشمن را همچنان در آن سوی مرزها متوقف خواهد کرد.

محمدرضا شجاعیان- سیاسی جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها