در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح شد

گشایش بانک خاورمیانه در آلمان تا پایان سپتامبر

قائم مقام امور بین الملل وزیر اقتصاد ایالت باواریای آلمان از اعزام هیاتی از این ایالت به عنوان خریداران کالاهای ایرانی در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۵۳۹۸
مردم ایران خودروی آلمانی را به پژو ترجیح می دهند/تاسیس بانک خاورمیانه ایران در آلمان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، مارکوس ویتمان قائم مقام امور بین الملل وزیر اقتصاد ایالت باواریای آلمان در نشست مشترک فعالان اقتصادی اتاق تهران و ایالت باورایای آلمان گفت: ما فقط به دنبال فروش کالا به ایران نیستیم بلکه به همکاری های بلندمدت می اندیشیم و به دنبال آن هستیم تا ایران هم به ایالت باواریا و سایر ایالت های آلمان صادرات داشته باشد.

وی گفت: ما برای همکاری با شرکت های ایرانی می توانیم با سرعت زیادی حرکت کنیم ولی این سرعت زمانی اتفاق می افتد که مسیر فعالیت هموار باشد و ماباید سعی کنیم که زمینه این مساله سریع فراهم شود تا شرکت های ایرانی و آلمانی بتوانند همکاری کنند.

ویتمان مشکلات بانکی بین دو کشور را یکی از موانع موجود دانست و گفت: در حال حاضر فاینانس پروژه ها در ایران خیلی سخت است ولی ما تلاش می کنیم تا این کار انجام شود ولی باید صبر داشت تا کارها گام به گام پیش رود.

قائم مقام امور بین الملل وزیر اقتصاد ایالت باواریای آلمان با اشاره به موقعیت بالای اقتصادی ایالت باواریا گفت:در منطقه صنعتی باواریا برند های خودروسازی مطرح ب ام و و ائودی فعالیت می کنند اما متاسفانه درایران کمتر خودرو های خوب آلمانی را به نسبت پژو فرانسه می بینیم و معتقدیم اگر خودروهای خوب آلمانی در ایران باشد ایرانی ها بیشتر خودروی آلمانی سوار خواهند شد.

بانک خاورمیانه تابستان امسال مجوز تاسیس شعبه دریافت می کند

مارکوس ویتمان همچنین در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران افزود:بانک خاورمیانه و بانک سینا شرایط لازم برای ایجاد شعبه در باواریا را دارند و بانک خاورمیانه تابستان امسال مجوز تاسیس شعبه دریافت می کند.

ویتمان گفت: ایالت باواریا اکنون در حال اجرای 50 پروژه تولیدی و لجستیکی در تهران است که این پروژه ها در زمینه های خودرو سازی، فناوری و انرژی هستند.

به گفته وی، تمامی این پروژه ها جدید هستند و از سرگیری فعالیت محسوب نمی شوند.
قائم مقام امور بین الملل وزیر اقتصاد ایالت باواریا ادامه داد: طیف وسیعی از شرکت های کوچک و متوسط در این ایالت وجود دارد که علاقه مند همکاری با شرکت های ایرانی هستند.

قائم مقام امور بین الملل وزیر اقتصاد ایالت باواریا همچنین گفت: ما به عنوان نمایندگان شرکت ها و انجمن ها وظیفه داریم چارچوب انجام معاملات بین ایالت باواریا و ایران را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: ویژگی فعالان اقتصادی باواریا همکاری طولانی است و بسیاری از شرکت های آلمانی از 10 تا 20 سال گذشته در ایران فعالیت می کنند و برخی شرکت ها نیز به دنبال فرصت ها و موقعیت های مناسب برای فعالیت در ایران هستند.

ویتمان بیان کرد: ویژگی آلمانی ها این است که با سرعت زیاد حرکت می کنند و در این حرکت باید مسیر دوطرفه باشد بر همین اساس ما نمایندگان باواریا به دنبال برقرار رابطه و فاینانس بین بانک های آلمانی و ایرانی هستیم تا این ارتباطات برقرار شود.

قائم مقام امور بین الملل وزیر اقتصاد ایالت باواریا اظهارداشت: کشور ایران نیز به دنبال برقراری ارتباط با ایالت باواریا است و باید بگویم که هنوز در ابتدای راه هستیم و تصمیم داریم همچون چین که 1500 شرکت در این کشور داریم زمینه فعالیت کشورهای خود را در ایران فراهم کنیم.

برترام بروسات، رییس اتحادیه صنعت و اقتصاد ایالت باواریای آلمان نیز در این نشست، اظهار داشت: حدود دو سالی است که در تهران دفتر تجاری زده ایم و آمده ایم که بمانیم و به فعالیت بلند مدت با ایران فکر می کنیم و ما مبلغان اقتصاد ایران در آلمان هستیم.

وی افزود:ما در باواریا طیف گسترده ای از شرکت های کوچک و متوسط را داریم که می توانند روابط تجاری با شرکت های ایرانی را در سطح بالایی برقرار کنند.

وی افزود: اگر چه صادرات آلمان به ایران 35 درصد در سال میلادی گذشته رشد داشته است اما توسعه مبادلات در آن حدی که می خواهیم نیست و هنوز واردات ما از ایران کم است و می خواهیم فکر کنیم چطور واردات از ایران را افزایش دهیم و برای این منظور در آینده هیاتی از خریداران ایالت بایرن را همراه خود به ایران خواهیم آورد.

بروسات در باره مشکلات بانکی بین ایران و اروپا نیز گفت: مشکل بانکی بسیار مهم است،اما ما نمی توانیم خیال پردازی کنیم به هر حال باید این واقعیت را قبول کنیم که سیستم بانکی ایران 10 سال است به دلیل تحریم ها از ضوابط و قوانین بین المللی فاصله گرفته است و باید گام به گام به قوانین بین المللی نزدیک شود و ما به عنوان کشورتاثیر گذار در اروپا تلاش خواهیم کرد که این اتفاق رخ دهد و به همین منظور می خواهیم در مونیخ یک بانک ایرانی داشته باشیم .

سیما رادمنش- خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ص
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
۰
۰
فرانسوی یا آلمانی فرقی نمیكنه هردو برای فروش تكنولوژی دو دهه وكالاهای یك دهه پیششون رو به ما میندازن

نیازمندی ها