دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز با تاکید بر اینکه استفاده از امکانات دولتی مصداق تخلف غیر قانونی در اموال دولتی است، گفت: 11 نفر از کاندیداهای شورای شهر به دلیل تبلیغات زود هنگام به دادسرا احضار شدند.
کد خبر: ۱۰۲۵۲۹۰
احضار 11 نفر از کاندیدای شورای شهر به دادسرای البرز

به گزارش جام جم آنلاین، محمود خانی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به فرارسیدن پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: در اجرای بخشنامه ریاست محترم قوه قضائیه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در شهرستان البرز تشکیل شد و شعب ویژه‏ای نیز به منظور رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تعیین گردیده است.

وی با اشاره به مصوبات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی ادامه داد: یکی از مصوبات این ستاد احضار کاندیداهایی است که اقدام به تبلیغات زود هنگام کردند که در این راستا 11 نفر از کاندیداها به دادسرا دعوت شدند وبه آنها تذکر دادیم که از تبلیغات زود هنگام خود داری کنند.

خانی افزود: با توجه به اینکه بیم آن می رفت که برخی از کاندیداها که تحت عنوان کارمند در ادارات مشغول فعالیت هستند از امکانات دولتی در راستای تبلیغات استفاده کنند به ادارات مربوطه اعلام شد که اقدامات پیشگیرانه را مد نظر قرار دهند و از طرفی لیست کلیه کارکنان دولتی که در انتخابات کاندید شده‌اند، نیز اخذ شده است.

دادستان عمومی انقلاب شهرستان البرز با تاکید بر اینکه رفتارهای کاندیداهای انتخاباتی به دقت مورد رصد قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: استفاده از امکانات دولتی در راستای تبلیغات مصداق تخلف غیر قانونی در اموال دولتی است و کلیه مدیران و روسای ادارت با توجه به ماده 606 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات تکلیف دارند که این موارد را به مراجع قضایی اعلام کنند و خودداری از این وظیفه قانونی موجب تعقیب قضایی خود مدیران و روسای ادارات خواهد بود.

وی در پایان گفت: افرادی که به قانون تمکین نکرده و اخلاق انتخاباتی را رعایت نکنند علاوه بر تشکیل پرونده قضایی به ستاد جرائم انتخاباتی نیز معرفی شده وبه نظر می‌رسد باید در صلاحیت این افراد تجدید نظر صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها