درست ساعت چهار و نیم عصر به وقت تهران، این فیزیوتراپ 49 ساله، رخ در رخ دوربین ها پیدایش می شود؛ با یک جفت کت و شلوار مشکی، پیراهن سفید و موهای نیمه کوتاه شانه کرده.
کد خبر: ۱۰۲۴۳۷۳
اینجا زمین مسابقه نیست!

به گزارش جام جم آنلاین، « مرتضی حیدری » یک گوینده خبر و حالا مجری یک مناظره شش نفره سیاسی است. باور کنیم که او یک داور فوتبال نیست! نه، کولینای ایتالیایی، نه مارکوس مرک آلمانی، نه فنایی و فغانی ایرانی، هیچکدام از اینها نیست. شرت ورزشی نپوشیده است.

چون اینجا استودیو است نه استادیوم! برای نوبت ها قرعه می کشد، آن هم نه با سکه، گاهی دست در سه تا تنگ شیشه ای پر از کاغذ روبرویش می کند و به طور اتفاقی شماره ها و سؤالات را بیرون می کشد.

اینجا یک مناظره است نه یک مسابقه، و او فقط زمان ها را نگه می دارد، آن هم نه از روی اسکوربورد گنده بالای ورزشگاه، بلکه از روی صفحه زمان سنج شیک پایین تریبون.

او داوری نمی کند چون سوت ندارد. اسپری تعیین نقطه خطا به کمرش نبسته است. کارت زرد و قرمز در جیبش نیست. داور کمکی خط نگه دار ندارد و کنار زمین خبری از دستگاه ویدئو چک نیست.

اینجا استودیو یازده تلویزیون در جام جم ایران است نه استادیوم اولدترافورد منچستر یا نیوکمپ بارسلونا یا حتی یادگار امام تبریز! زمینه کار تماما سفید است. با پله هایی درهم، کوتاه و پر از نقش های اسلیمی. پشت سر حیدری، نمایی سبز رنگ، دقیقا شبیه تخته سیاه مدرسه گذاشته اند با یک جمله برجسته: رأی مردم یک امانت و حق الناس است.

اینجا یک مناظره است و فرصت رسانه برای اعلام برنامه ها، نقدها و ایده نامزدها که مردم بتوانند دقیق تر، سریع تر، و راحت تر رئیس جمهور چهار سال بعدشان را انتخاب کنند.

اینجا زمین جنگ نیست. پس به هفت تیرکشی و تک و پاتک و حمایت و لجستیک، نیازی نیست. اما خیلی ها و البته بیشتر، روزنامه ها و سایت ها و توئیت ها می خواهند اینجا زمین جنگ و یا میدان بازی باشد.



تیتر روزنامه های امروز را مرور می کنیم. این عبارت ها در تیترها، گل درشت و فراوان به چشم می آید: «دو سر باخت»، «پاسخ به یورش»، «رقابت داغ»، «هماوردی در میدان مناظره»، «مدافع پیش تاخته»، «زلزله مناظره»، «درخشش یک مناظره»، «بازیکن پوششی» اینجا مناظره است و یادمان باشد مردم این سرزمین آرامش می خواهند، تا درست انتخاب کنند.

یادمان باشد اینجا فوتبال نیست که این همه مردم برای هیجانش و کری خواندن های قبل و بعدش بلیط خریده باشند؛ و حالا دو مناظره دیگر پیش روی ماست و هزاران چشم نگران که اینبار چه جنجالی به پا خواهد شد تا کلیک خور سایت ها زیاد شود.

| عکس نوشت | شماره یازدهم | سید مهدی سیدی |

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها