کارشناس هواشناسی از ادامه بارندگی ها در روزهای آینده خبر داد و گفت: براساس تصاویر ماهواره ای و با توجه به رطوبت منطقه، بستر وقوع بارندگی کاملا مهیاست.
کد خبر: ۱۰۲۴۱۹۷
ادامه بارندگی ها در روزهای آینده

به گزارش جام جم آنلاین، محمد اصغری در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه شدت بارندگی روزهای آینده مانند شب گذشته نخواهد بود استان های گلستان و خراسان شمالی را مرکز بارش ها دانست.

وی امروز را برای استان های مرتبط با کوه های زاگرس مانند کرمانشاه ، کردستان ، مرکزی ، همدان ، چهارمحال بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و بخش هایی از اصفهان تا کرمان را بارندگی پیش بینی کرد و افزود: همچنین در استان های آذرباییجان شرقی و غربی ، زنجان ، قزوین ، البرز و تهران نیز شاهد وقوع بارندگی خواهیم بود .

اصغری با بیان اینکه برای فردا اسمان این استان ها بارندگی است برای استان های خراسان شمالی و رضوی نیز وزش باد را پیش بینی کرد .

وی همچنین درباره ادامه بارندگی ها در هفته آینده و روز جمعه گفت: اوج این بارش ها در دامنه های مرکزی البرز و ارتفاعات سمنان و تهران است و همین طور بلندی های استان مازندران، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان های مرکزی ، همدان و کرمانشاه ، لرستان و چهارمحال بختیاری از دیگر کانون های بارشی خواهد بود .

اصغری با این حال تاکید کرد : دمای هوا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت .

وی سردترین منطقه کشور را اردبیل با منفی یک درجه دانست و افزود : تنها پدیده ای که شرق کشور را از دیگر مناطق متمایز کرده وزش باد است .

این کارشناس هواشناسی برای زابل هم وزش باد توام با گردوخاک را پیش بینی کرد و گفت : در عراق و شمال عربستان کانون های تولید گردوخاک در حال شکل گیری هستند و به نظر می رسد ریزگردها کهگیلویه و بویراحمد ، خوزستان ، ایلام و بوشهر را تحت تاثیر خود قرار دهند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها