تجربه مشترک خیلی‌هاست؛ پیر و جوان و زن و مرد هم ندارد. کمردرد، از آن بیماری‌هایی است که تقریبا همه آدم‌ها را برای مدت کوتاهی هم که شده درگیر می‌کند و از این درد،‌ خاطره‌ای ناخوش برای خیلی‌ها به‌جا می‌ماند.دردی که در دنیای آمارها هم سهمی قابل توجه را به خودش اختصاص داده است. این را یکی از اعضای هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران می گوید؛سهمی 80درصدی!
کد خبر: ۱۰۲۳۸۹۶
درد مشترک 80 درصد مردم چیست؟

به گزارش جام جم‌آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر، پرهام پارسانژاد با اعلام اینکه80 درصد مردم کمردرد را تجربه کرده‌اند می‌گوید: درحالت کلی 20درصدکمردردها وضعیت مزمن پیدا می‌کنند.

این عضو هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران ادامه‌ می‌دهد: حدود ۵۰ درصد مرخصی‌های استعلاجی در کشور ناشی از مشکلات عضلانی و مفاصل است.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد دردها عضلانی است،‌ می‌گوید: ۹۵ درصد کمردردها با روش‌های غیرجراحی بهبود می‌یابد و به طور کلی ۸۵ درصد کمردردها با فیزیوتراپی قابل درمان است.

پارسانژاد می‌افزاید: ۲۰ تا ۴۰ درصد مردم نیز دچار مشکل دردهای شانه هستند و به طور کلی ناتوانی در اثر مشکلات اسکلتی عضلانی علاوه بر اینکه بیمار را درگیر می‌کند برای خانواده‌ها بار مالی و روانی زیادی به همراه داشته و شاخص سلامت جامعه را کمتر می‌کند.

وی به نقش فیزیوتراپیست‌ها در کاهش ناتوانی‌های مشکلات اسکلتی و عضلانی اشاره کرده و می‌گوید: با اینکه وزارت بهداشت و نظام پزشکی توجه مثبتی به فعالیت‌ فیزیوتراپیست‌ها دارند، ولی نیاز است تا سازمان‌های بیمه‌گر،اقدامات بیشتری را جهت تحت پوشش خدمات فیزیوتراپی داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها