مدیرعامل انجمن دوستی ایران و لهستان خبر داد: هلن استلماخ تنها بازمانده لهستانی‌تبار جنگ جهانی دوم در ایران پس از گذراندن دوران سخت بیماری درگذشت.
کد خبر: ۱۰۲۳۵۷۹
تنها بازمانده لهستانی تبار جنگ جهانی دوم در ایران درگذشت +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، رضا نیک‌پور و پسر هلن استلماخ خبر داد: هلن استلماخ تنها بازمانده لهستانی‌تبار جنگ جهانی دوم در ایران پس از گذراندن دوران سخت بیماری صبح روز گذشته در بیمارستان مصطفی خمینی تهران درگذشت.

استلماخ که از ابتدای کودکی در جنگ جهانی دوم به سیبری تبعید شده بود بعد از گذراندن دوران سخت اسارت به همراه مادر خود و جمعی از آوارگان لهستانی به ایران پناه آورده بود که در طول این سال‌ها ایران را به عنوان وطن دوم خود انتخاب کرده بود.

وی در ایران زندگی کرد و به دین مبین اسلام مشرف شد که زندگی نامه او توسط همسرش محمدعلی نیک‌پور در کتابی با عنوان «از تهران تا ورشو» به زبان فارسی به چاپ رسید.

در صورت دریافت مجوز پیکر هلن استلماخ روز پنجشنبه در قبرستان دروازه دولاب در کنار هموطنان لهستانی خود به خاک سپرده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شهاب
Netherlands
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
۰
۱
باسلام به دریا رفته میداند مصیبتهای طوفان را چه سختی ها در اسارت متحمل شده خدایش بیامرزد خداوند روح شهدای ازادگان ایران را هم بیامرزد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها