دادگاه تجدیدنظر استان تهران، محکومیت نازنین زاغری یکی از محکومان امنیتی که در دادگاه انقلاب اسلامی به ۵ سال حبس محکوم شده را تأیید کرد.
کد خبر: ۱۰۲۳۴۲۲
تأیید ۵ سال حبس نازنین زاغری در دادگاه تجدیدنظر

به گزارش جام جم آنلاین ،غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران به تسنیم گفت: این فرد درخواست تجدیدنظر خواهی کرده بود که دادگاه تجدیدنظر استان نیز به این درخواست رسیدگی کرد.

وی افزود: در تجدیدنظرخواهی، دادگاه یا درخواست را وارد می‌داند و حکم را نقض می‌کند یا وارد نمی‌داند و حکم دادگاه بدوی را تأیید می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران توضیح داد: در این پرونده، دادگاه تجدیدنظر استان پس از انجام رسیدگی‌های لازم، درخواست تجدیدنظرخواه را وارد نداست زیرا اعتقاد داشت رأی دادگاه بدوی، مستند و مستدل است و به همین خاطر رأی دادگاه بدوی تأیید شد.

نازنین زاغری تبعه ایرانی ــ انگلیسی است که 15 فروردین سال 1395 توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی دستگیر و به کرمان منتقل شد.

سپاه ثارالله کرمان 26 خرداد سال 95 طی اطلاعیه‌ای از این دستگیری به عنوان دستگیری یکی از سرشبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان که مأموریت‌های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود، یاد کرد و در این باره توضیح داد:«ایشان با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است. نامبرده یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است.»

پرونده زاغری برای ادامه رسیدگی‌ها به دادستانی تهران انتقال یافت و پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم، با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب صادر شد و شعبه 15 دادگاه انقلاب، زاغری را به 5 سال حبس محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها