پاسخ روسای ستادها به پرسش جام‌جم

هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها از کجا می‌آید؟

دکتر علی عسکری در مراسم قرعه‌کشی جدول ضبط و پخش برنامه‌های تبلیغاتی انتخابات:

انتخابات جشنواره دموکراسی اسلامی و مردمسالاری دینی است

مراسم قرعه‌کشی جدول ضبط و پخش برنامه‌های تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم برگزار شد. در این قرعه کشی جدول ضبط و پخش برنامه های انتخاباتی هریک از نامزدها از شبکه های مختلف سیما و رادیو در ایام تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد .
کد خبر: ۱۰۲۲۸۲۹
انتخابات جشنواره دموکراسی اسلامی و مردمسالاری دینی است

به گزارش جام جم آنلاین ،طبق برنامه ریزی انجام شده به هریک ازنامزدهای انتخاباتی یک هزار دقیقه فرصت داده می شود تا در قالب برنامه های گفتگومحور زنده و تولیدی تلویزیونی ، رادیویی و همچنین فیلم های تبلیغاتی به بیان دیدگاه های خود بپردازند.

طبق برنامه ریزی انجام شده نخستین مناظره زنده تلویزیونی 6 نامزد ریاست جمهوری روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد .

مراسم قرعه‌کشی نحوه حضور شش نامزد دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین منتظری، دادستان کل کشور و نمایندگان شش نامزد انتخاباتی در استودیوی شماره یازده صداوسیما حضور داشتند.

دکتر علی عسکری رییس سازمان صداوسیما و مرتضی میرباقری معاون سیما از دیگر حاضران در مراسم قرعه کشی بودند.

در این برنامه، علی نیکزاد رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی، حسام الدین آشنا به نمایندگی از حجت الاسلام حسن روحانی، سیدمحمود رضوی به نمایندگی از محمدباقر قالیباف و همجنین نمایندگان کاندیداهای دیگر حضور داشتند.

قرار است براساس تدبیر انجام شده 555 دقیقه از برنامه‎های رادیویی و 555 دقیقه برنامه تلویزیونی در اختیار کاندیداها قرار بگیرد و با توجه به زمان مناظره‎ها در مجموع یک هزار و 470 دقیقه زمان از سوی رسانه ملی به کاندیداها اختصاص می‎یابد.

انتخابات جشنواره دموکراسی اسلامی و مردمسالاری دینی

در ابتدای این برنامه، علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در سخنانی گفت: انتخابات جشنواره دموکراسی اسلامی و مردمسالاری دینی است. امیدواریم این نتایج برای ملت ما نتایج پرباری داشته باشد.

وی افزود: رسانه ملی با توجه به وظیفه ذاتی خود و با اتکا به تجارب طولانی خودش در سنوات گذشته قصد دارد خدمت کافی را به همه کاندیداها برساند و تسهیل گر تبلیغات شود تا مردم بتوانند بهتر با نامزدها آشنا شوند و رای دهند.

علی عسکری تصریح کرد: برنامه رسانه ملی شامل برنامه های متنوعی مثل گفتگو با دوربین، برنامه های مناظره ای و گفتگوی زنده با بخش خبری22:30 یا پاسخ به سوالات جوانان، کارشناسان، ایرانیان مقیم خارج از کشور و بطور ویژه مناظره شش نفره زنده است.

وی تاکید کرد: رسانه ملی مشرب و روشش بی طرفی و عدالت رسانه ای است. قرعه کشی امشب هم به همین منظور است که برنامه های متساوی همه کاندیداها معین و زمانش روشن می شود . امیدواریم همه نامزدها که هرکدام شخصیت برجسته و ارزشمندی هستند متکی بر رهنمودهای رهبری و مراعات اخلاق انتخاباتی و اسلامی بتوانند به خوبی در این رقابت های انتخاباتی بدرخشند و آنطور عمل کنند که طراز ملت ایران را در ابعاد منطقه ای و جهانی بالا ببرند.

پرهیز از هزینه کردن پول‌های گزاف در انتخابات

حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور هم بعد از رییس رسانه ملی پشت تریبون قرار گرفت. این عضو کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی بر دو اصل اساسی و پایه محکم استوار است؛ نخست اسلام و معارف آسمانی قرآن و اهل بیت علیه السلام و دوم مردمسالاری.

وی با تاکید بر حضور تاثیرگذار مردم در مدیریت کشور، گفت: اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در این است که مردم می خواهند عالی ترین مدیر اجرایی کشور را برای مدت 4 سال برگزینند از همین رو باید زمینه سالم و پرنشاط این انتخابات و گزینش را فراهم کرد.

منتظری گفت: مدتهاست که مسئولان اجرایی در جهت فراهم کردن زمینه های انتخابات پرافتخار تلاش می کنند و امشب برنامه رسمی قرعه کشی برای استفاده از رسانه های ملی یعنی صداوسیما در این مکان برگزار می شود. طبعا قانونگذار محترم که چنین قانونی را وضع کرد و به نامزدها اجازه داد که از این امکانات دولتی استفاده کند معنا و مفهومش این بود که اولا از هزینه کردن پول های گزاف برای معرفی خودشان به مردم اجتناب بشود. معنا ندارد که میلیاردها یا صدها میلیون هزینه کنیم برای اینکه یک کاندید خودش را به مردم معرفی کند.

وی اظهار داشت: بهترین وسیله برای معرفی کاندیداها رسانه ملی و رسانه های مکتوب، سایت ها وشبکه های اجتماعی هستند. این کمیسیون که باید برنامه استفاده از رادیو و تلویزیون و مطبوعات را بطور یکسان فراهم کند طی جلساتی ضوابط را معین کرده و امیدواریم که نامزدهای محترم و نمایندگان کاندیداها و ستادهای انتخاباتی تمام توان و تلاش شان را بکار بگیرند تا انتخاباتی سالم و پرنشاط و حداکثری را فراهم کنند.

دادستان کل کشور تاکید کرد: کاندیداها از این فرصت ارزشمند حداکثر استفاده را ببرند و در برنامه های متنوع و گوناگون و متعدد که خوشبختانه با یک نظر باز برای مسئولین چنین زمینه ای فراهم شده است بتوانند نظرات خودشان و برنامه های خودشان را و ریل گذاری که برای مدیریت 4 ساله کشور تکامل بخش و صحیحی است را معرفی کنند.

منتظری گفت: از نامزدها هم انتظار داریم در برنامه های مختلف و متنوع اعم از صحبت مستقیم ما مردم و مناظره یا حضور در مجامع و پاسخ به سوالات رعایت نکاتی را که مورد تاکید مقام معظم رهبری و قانونگذاران و آحاد ملت است رعایت همه جهات را بکنند. رعایت مر قانون و اصول اخلاق اسلامی ضروری است.ستادهای نامزدهای محترم به گونه ای عمل کنند که تخلفی از آنان گزارش نشود. قانونگذار برای رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی هم پیش بینی کرده است. ستادی در تهران و سراسر کشور پیش بینی است و ریاست آن با دادستان کل است که نظارت و رصد کامل بر امور دارند.

در این مراسم بنا بر این شد که نمایندگان نامزدها نیز به ترتیب قرعه کشی دعوت شده و به هر یک از آنها عددی اعطا شود که زمان بندی برنامه‎های تبلیغات رادیو و تلویزیونی نامزدها بر اساس آن در جدول تدوین شده صداوسیما قرار گرفته بود.

در نخستین قرعه کشی، نام سیدابراهیم رئیسی از گردونه خارج شد و نیکزاد به نمایندگی از وی گویی را برگزید که روی آن شماره 12 نوشته شده بود. دومین برگه به نام رئیس جمهور خارج شد و حسام الدین آشنا به نمایندگی از حسن روحانی، از گردونه گویی با شماره 15 را خارج کرد.

در ادامه سیدمحمود رضوی به نمایندگی از قالیباف گویی با عدد 13 را از گردونه بیرون کشید. همچنین از سوی مصطفی میرسلیم، سیدمحسن سیدحسین پای گردونه حاضر شد و گوی 14 به وی اختصاص یافت. ابوالقاسم خوشرو هم به نمایندگی از اسحاق جهانگیری روی آنتن تلویزیون ظاهر شد و گوی 16 را انتخاب کرد. مهدی فراهانی نماینده مصطفی هاشمی طبا آخرین نفری بود که آخرین گوی با شماره 11 را برداشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها