نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت گفت: طراحی و صدور زائر کارت به زائران ایرانی عتبات عالیات، حج تمتع و عمره در اولویت قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۲۲۷۸۴
طراحی و صدور زائر کارت به زائران ایرانی عتبات عالیات

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در نشست دو جانبه با مدیرعامل بانک ملی ایران افزود: با توجه به اینکه سالانه حدود چند میلیون ایرانی به عراق و عربستان سفرمی کنند استفاده از زائرکارت موجب ارتقاء امنیت مالی در اینگونه سفرها خواهد شد.

وی با مهم خواندن توسعه همکاری با شبکه بانکی کشورهای هدف حوزه حج و زیارت است، گفت: ارائه خدمات مطلوب به زائران اولویت ما است و سیستم بانکی می تواند با برقراری این ارتباط و استفاده از تکنولوژی های روز راهکار مناسب را فراهم کند.

قاضی عسکرهمچنین پیشنهاد کرد کارگروهی متشکل از کارشناسان بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و بانک ملی ایران راهکارهای تعامل و همکاری هرچه بیشتر در این حوزه را بررسی و برای تصمیم گیری به نشست مشترک مسئولان ذی ربط منعکس کنند.

وی افزود: درسالهای گذشته شاهد تعامل خوب و مثبت بانک ملی ایران درحوزه حج و زیارت بوده ایم و این بانک در اجرای چند طرح با هدف خدمات رسانی به زائران عتبات مشارکت و سرمایه گذاری کرده است.

سیدعلی قاضی عسگر امروز درادامه دیدارهای خود با مدیرعامل بانک ملت تعامل بین این بانک و حوزه حج و یارت را مثبت و خوب ارزیابی کرد و خواستار تشکیل کمیته ای ازکارشناسان بعثه مقام معظم رهبری ، سازمان حج و زیارت و بانک ملت با هدف ارائه راهکارهای نو برای همکاری در حوزه های مختلف شد.

وی لزوم استفاده ازظرفیت های جدید برای خدمات رسانی بهتر به زائران ایرانی عتبات عالیات و زائران عراقی را که به ایران سفر می کنند، یادآورشد: با توسعه همکاری شبکه های بانکی دو کشور می توان زمینه استفاده از کارت بانک را برای زائران ایرانی و عراقی فراهم کرد و با کاهش نقل و انتقال پول نقد ، امنیت پولی زائران را افزایش داد.

نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت با تاکید براینکه هدف ما ارائه خدمات بهتر با هزینه کمتر به زائراست، گفت: سود حاصله از سپرده گذاری زائر باید با حفظ حداکثری حقوق زائر انجام گردد.

قاضی عسگر عنوان کرد: ارائه شیوه های جدید برای کاهش مراجعه حضوری زائر به بانک ازجمله درثبت نام ، موجب صرفه جویی اقتصادی و راحتی بیشتر زائرنیز خواهد شد.

در ادامه این نشست هادی اخلاقی مدیرعامل بانک ملت نیز از فعالیت های این بانک در حوزه خدمات رسانی به زائران عتبات در داخل ایران و عراق گزارشی ارائه کرد و گفت: این بانک آمادگی دارد در تعامل مثبت و سازنده با بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در راستای ارائه تسهیلات بیشتر به زائران گام بردارد.

بزودی شبعه بانک ملی در نجف و کربلا راه اندازی می شود

در ادامه این نشست مدیرعامل بانک ملی ایران توافق صورت گرفته برای حج امسال را در راستای حفظ شئون زائر ایرانی و عزتمند توصیف کرد و گفت: این بانک آمادگی دارد با بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای حفظ حقوق زائران همکاری کند.

محمدرضا حسین زاده از فعالیت های این بانک دربخش های مختلف بویژه اقدامات صورت گرفته درعراق گزارشی ارائه و اعلام کرد: بزودی شعبه بانک ملی ایران در نجف راه اندازی خواهد شد و این بانک راه اندازی شعبه کربلا را نیز در دستور کار خود قرار داده است.
حسین زاده با اشاره به اینکه مذاکره با بانک مرکزی عراق برای ارائه خدمات به زائران عتبات ادامه دارد، گفت: امیدواریم با توسعه زیرساخت های بانکی درآن کشور خدمات بیشتری به زائران عتبات ارائه دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
۰
۰
خوب است

نیازمندی ها