رئیس قوه قضائیه در جمع فرماندهان ناجا:

سعودهای با یک نظام فکری منحط ادعای رهروی پیغمبر را دارند

رئیس قوه قضائیه کشور با اشاره به این مطلب که نیروی انتظامی برحسب قانون ضابط دستگاه قضایی است و طبق دستورات دادستان عمل می‌کند، گفت: روشن است که تعامل و تفاهم دو دستگاه موجب ارتقاء سطح امنیت می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۴۸
سعودهای با یک نظام فکری منحط ادعای رهروی پیغمبر را دارند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، آیت‌الله آملی لاریجانی در دومین روز از بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان، رؤسا و مدیران نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی با تشکر از فرماندهان نیروی انتظامی که با تلاش و انجام وظایف، امنیت را برای مردم به ارمغان آورده‌اند، به مستله امنیت اشاره و اظهار داشت:‌ امنیت در کشور یک نیاز اساسی است، درست مثل برخی نیازهای ضروری که بودن آن زندگی را برای مردم آسان کرده است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: نیروی انتظامی بر حسب قانون ارتباط وسیعی با قوه قضائیه دارد و بحمدالله در این سال‌ها همکاری خوب و تفاهم کاملی بین دستگاه قضا و نیروی انتظامی برقرار بوده است.

عالی‌ترین مقام قضایی کشور ادامه داد: نیروی انتظامی برحسب قانون ضابط دستگاه قضایی است و طبق دستورات دادستان عمل می‌کند.

وی گفت: روشن است که تعامل و تفاهم دو دستگاه موجب ارتقاء سطح امنیت می‌شود.

لاریجانی به استقرار نیروی انتظامی در همه شهرها و نقاط تا مرزها اشاره و بیان داشت: این موجب آرامش مردم است.

رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنان خود در خصوص امنیت اظهار داشت: امنیت امروز کشور بخشی از آن برعهده نیروی انتظامی است و بخشی دیگر برعهده نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی است، اما باید گفت امنیت ایران یک امنیت مثال‌زدنی در منطقه است.

وی افزود: ما در بین مرزهایی که مورد تهدید دشمن است محصور هستیم و به فضل جهاد همه دستگاه ها، نیروی انتظامی، نیروهای مسلح و دستگاه قضایی، امروز امنیت کشور، امنیت مثال‌زدنی است.

رئیس قوه قضائیه به اوضاع کشورهای همسایه پرداخت و گفت: شما در کشورهای همسایه اوضاع را می‌بینید و می‌بینید دشمنان برای ایجاد ناامنی چه می‌کنند، اما امروز امنیت ما یک امنیت پایدار، قابل توجه و اثرگذار است که باید به خاطر آن از شما تشکر کنیم.

وی با بیان این مطلب که خدمت کردن به مردم در نظام جمهوری اسلامی یک وظیفه و یک عبادت بزرگ است، تصریح کرد: زمانی که جمهوری اسلامی را در یک جغرافیایی بزرگتر ببینیم، متوجه می‌شویم که این نظام براساس مردم‌سالاری دینی است که با معماری امام راحل بنا شد و نظامی است مبتنی بر آمال مردم و اعتماد مردم، ولی ویژگی است که جمهوری اسلامی را از سایر نظام‌ها جدا کرده.

لاریجانی تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی، آرای مردم تعیین‌کننده است و این در چارچوب ارزش‌های اخلاقی و الهی است.

عالی‌ترین مقام قضایی کشور به اصل 2 قانون اساسی و توحیدی بودن حکومت اسلامی پرداخت و گفت: در نظام های لیبرال دموکراسی، هر کس که مفسده اخلاقی داشته باشد یا هر جور ثروت‌اندوزی داشته باشد وارد می‌شود. یک روز ترامپ می‌آید یک روز اوباما و در انتخابات آمریکا اخلاق و ارزش‌های اخلاقی تنها چیزی است که قربانی می‌شود.

آملی لاریجانی گفت: اگر در این نظام تلاش و خدمت کنیم، خدمت به استمرار و استقرار نظام جمهوری اسلام و دوم کمک به خلق است. فرق است بین شما و نیروی مسلح آمریکا که هر نوع جنایتی را مرتکب می شود.

رییس قوه قضاییه گفت: انصافا جمهوری اسلامی برای همه ما یک فضای جدید برای تنفس و سبک زندگی جدید خلق کرده است. نظام جمهوری اسلامی بستر را برای تعالی کسانی که در لین سرزمین زندکی می کنند فراهم کرده است.

آملی لاریجانی اضافه کرد: نفس کمک به جمهوری اسلامی ایران عبادت است زیرا جمهوری اسلامی در مقام شعار از مظلومین جهان حمایت کرده است و خط سیر هم تغییر نکرده است اما همین حکومت های منطقه هزار مسیر عوض کرده اند.

وی گفت: سعودی ها با یک نظام فکری منحط و سلفی ادعای ادامه راه پیغمبر را دارند اما مسیر رژیم صهیونیست‌ها را طی می کنند. در همین یکی دو روز اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی می گوید بهترین ارتباط را با عربستان دارد.

رییس دستگاه قضا افزود: جمهوری اسلامی تا هر مقدار که توانایی داشته به مردم مظلوم فلسطین ، عراق و سوریه و ... کمک کرده است؛ بنابراین خدمت به این نظام عبادت است.

وی ادامه داد: حفظ امنیت در کشور و سایر وظایف نیروی انتظامی، اهتمام به امور مسلمین است. در درون کشور خیلی ها استغاثه می کنند از دست اشرار یا قاچاقچیان مواد مخدر و این شما هستید که به مردم کمک می کنید. هر قدم خدمت شما برای رفع گرفتاری های مردم و تامین امنیت، برای مردم منفعت دارد و عبادت است.

رییس قوه قضاییه اضافه کرد: نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی وظایف بسیار مهمی بر عهده دارد. در ماده 3 قانون سال 69 هدف از تشکیل نیروی انتظامی استقرار نظم و امنیت و تامین آسایش عمومی و فردی و نگهبانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ذکر شده است. یعنی قانون وظیفه نیروی انتظامی را با آرمان ها و اهداف انقلاب متصل کرده که کم نیست.

وی تصریح کرد: در ماده چهار این قانون در 26 بند ماموریت های ناجا برشمرده است. در بند هشتم این ماده مبارزه با مواد مخدر، قاچاق کالا، مقابله با منکرات و فساد، پیشگیری از وقوع جرم و بازرسی و تحقیق و ... از جمله وظایف نیروی انتظانی برشمروه شده است.

آملی لاریجانی گفت: اگر مبارزات نیروی انتظامی در بحث مواد مخدر نبود، مواد مخدر همه کشور را گرفته بود؛ البته این بدان معنا نیست که از وضعیت موجود راضی هستیم.

رییس قوه قضاییه در پایان ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی هر دستگاهی وظایفی دارد اما ناجا از دستگاه هایی است که وظایف خطیری در خدمت رسانی به مردم و حفظ و استقرار نظام جمهوری اسلامی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها