بازیگران کودک و نوجوان معمولا در بزرگسالی و دست‌کم در سینما عاقبت بخیر نمی‌شوند و باید در جایی غیر از این فضا سرنوشت بهتری را جست‌وجو کنند. یکی از مهم‌ترین دلایلش شاید این باشد که آنها صرفا به دلیل شیرینی چهره در دوران خردسالی، برای بازی در فیلم‌ها انتخاب می‌شوند و وقتی شروع به قد کشیدن و بزرگ شدن می‌کنند، از آن جذابیت و شیرینی کودکی فاصله می‌گیرند.
کد خبر: ۱۰۲۲۴۴۶
شرلی تمپل؛ هایدی کوچولوی سینما

شرلی تمپل، بازیگر خردسال سینمای آمریکا در دهه 30 از معدود بازیگرانی بود که در دوران فعالیتش بسیار قدر دید و مورد توجه قرار گرفت. او البته در اوایل دهه 20 زندگی‌اش تشخیص داد که ادامه فعالیت در سینما آسان نیست و با هوشمندی عامدانه از این حرفه کناره گیری کرد و در عوض از شهرت و اعتبارش در کارهای خیریه بهره گرفت.

تمپل با آن موهای فرفری و صورت شیرینش، ابتدا در سه سالگی جلوی دوربین ظاهر شد و در ادامه با بازی در فیلم‌هایی چون برخیز و هورا بکش، دوشیزه مارکرکوچولو و کوچک‌ترین یاغی، دل میلیون‌ها تماشاگر را در سراسر جهان برد. یکی از مشهورترین نقش‌ها و فیلم‌های کارنامه تمپل، «هایدی» است.

تمپل در شش سالگی اسکار افتخاری دریافت کرد و احتمالا تا امروز کم‌سن و سال‌ترین بازیگری باشد که این جایزه را به خانه برده است. او همچنین در همان سال‌های کودکی از پول‌سازترین بازیگران هالیوود بود و حتی آنهایی که چند برابر او سن داشتند هم این‌قدر سود به کمپانی‌ها نمی‌رساندند. روزولت، رئیس‌جمهور وقت آمریکا به دلیل امید و دلگرمی‌ای که تمپل در دوران رکود اقتصادی این کشور به مردم داده بود، لقب «خانم معجزه کوچولو» را به او داد.

جالب است بدانید تمپل به فعالیت سیاسی هم روی آورد و در دو مقطع به ترتیب سفیر آمریکا در غنا و چکسلواکی سابق هم شد. تمپل در حالی در سال 2014 و در 85 سالگی از دنیا رفت که مردم هنوز او را با چهره دلنشین کودکانه‌اش به یاد می‌آوردند.

علی رستگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها