دزد حرفه‌ای با معرفی خود به عنوان مهندس به خواستگاری دختری رفت و در ادامه با پول‌های سرقتی برایش کادوهای گران‌قیمت می‌خرید. سارق حرفه‌ای و دختر جوان با یکدیگر در اینترنت آشنا شده بودند.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۳۷
دوستی دردسرساز با سارق در اینترنت

به گزارش جام‌جم، هفته پیش مردی با حضور در شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران از سرقت صندوق عقب خودرویش خبر داد.

شاکی به دادیار میروکیلی گفت: خودروی پژویم را در یکی از محله‌های شرق تهران پارک کردم و برای خرید وارد فروشگاهی شدم. زمانی که برگشتم متوجه شدم قفل صندوق عقب تخریب شده و مدارک شناسایی، مقداری پول، دفترچه تلفن و یک‌دستگاه لپ‌تاپ سرقت شده و شیشه خودرو نیز شکسته است. همان موقع با پلیس تماس گرفتم و ماجرا را خبر دادم.

وی افزود: روز بعد مردی با تلفن همراه تماس گرفت و مدعی شد که لپ‌تاپم را یافته و در صورتی آن را پس می‌دهد که رمز آن را به وی بگویم. از او خواستم لپ‌تاپ را که اطلاعات مربوط به محل کارم در آن ثبت شده، تحویل دهد در غیر این صورت من از کاراخراج می‌شوم. وقتی اصرارم را شنید، برای برگرداندن آن ده میلیون تومان درخواست کرد.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و دستور قاضی، تحقیقات پلیسی برای بازداشت سارق ادامه داشت. از سوی دیگر سارق برای دریافت پول مورد نظر چند بار با شاکی قرار گذاشت، اما در هیچ کدام از محل‌های قرار حاضر نشد. ماموران با ردیابی تماس سارق، متوجه شدند سیمکارت، متعلق به دختر جوانی است که درنهایت وی به پلیس آگاهی تهران احضار شد. او در تحقیقات گفت، سیمکارت در اختیار پسر مورد علاقه‌ام است.

دختر جوان به افسر تحقیق گفت: چهار ماه پیش با پسر جوانی به طور اتفاقی در تلگرام دوست شدم و ارتباطمان شکل گرفت. او مرا به رستوران‌های شیک می‌برد و هدایای مختلف برایم می‌خرید. دوست پسرم مدعی بود که مهندس است و پولدار. بعد از مدتی هم از من خواستگاری کرد و می‌خواست بزودی همراه خانواده‌اش به خواستگاری‌ام بیاید و با هم ازدواج کنیم، اما گمان نمی‌کردم او سارق و اموال شاکی را سرقت کرده باشد .

با مشخصاتی که این دختر در اختیار پلیس قرار داد، ماموران متوجه شدند مشخصات مرد جوان با یک دزد حرفه‌ای لوازم داخل خودرو مطابقت دارد.

دزد سابقه‌دار تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و جست‌وجو برای یافتن او ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش مخفیگاهش در یکی از محله‌های جنوبی تهران شناسایی و وی بازداشت شد.

متهم با انتقال به اداره پلیس آگاهی تهران بازجویی شد و به افسر تحقیق گفت: من بارها به اتهام سرقت و دزدی لوازم داخل خودرو بازداشت شده و به زندان افتادم. چندی پیش با دختری در تلگرام آشنا شدم و ارتباطمان شکل گرفت. برای این‌که دختر مورد علاقه‌ام را از دست ندهم به او نگفتم که سارقم و خودم را مهندس جا زده و او را فریب دادم. حتی با پول‌های دزدی برای این خانم هدیه می‌خریدم و او را به گردش و تفریح می‌‌بردم و حاتم‌بخشی می‌کردم.

با اعتراف متهم او روانه زندان شد و دو خریدار اموال سرقتی بازداشت شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها