ترفندهای کلاهبرداری از افراد زودباور؛

دلالان خودرو چه می‌گویند؟

متأسفانه معاملات خودرو هم‌اکنون تحت کنترل روش‌های سنتی است که در آن دلالان خودرو، بازی‌کنندگان نقش اصلی هستند.
کد خبر: ۱۰۲۱۲۳۷
دلالان خودرو چه می‌گویند؟

به گزارش جام جم آنلاین، با توجه به دانش کم افراد جامعه نسبت به فرایندهای خرید و فروش خودرو، این دلالان با ترفندهای خاص اقدام به خرید خودرو با قیمت پایین‌تر و فروش خودرو با قیمت بالاتر می‌کند. اما ترفندهای دلالان حرفه‌ای خودرو چیست؟

خودرو کاملاً سالم است

تقریباً دلالی را پیدا نمی‌کنید که عیوب بدنه و یا فنی خودرو را به خریدار بگوید. تصادفات منجر به ضرب‌دیدگی شاسی، چپ شدگی خودرو، حتی در صورت تابلو بودن، توسط دلال به‌عنوان یک لکه رنگ معرفی می‌شود! فریب شایعی که غالباً در بازارهای خرید و فروش خودرو اتفاق می‌افتد به این صورت است که یک نفر با لباس صافکاری در منطقه قدم می‌زند و دلال خودرو پیشنهاد می‌کند شما وجهی را پرداخت کنید تا این فرد خودرو را کارشناسی کند و کاملاً بدیهی است که کارشناس مذکور، به‌هیچ‌وجه ایرادات خودرو را بیان نمی‌کند!

ماشین اینجاست، ساعت 18 بیایید و ببینید!

یکی از ترفندهای رایج دیگر، سپردن خودرو به چند نفر به‌صورت هم‌زمان و قرار بازدید گذاشتن با همه آن‌هاست، او به همه آن‌ها می‌گوید خودرو را برای شما نگه‌داشته‌ام! خب! کدام دلال است که به یک مشتری، به خاطر قولی که به مشتریان دیگر داده نه بگوید و این‌گونه می‌تواند بیشترین قیمت خودرو را از یکی از مشتریان طلب کند! طبیعتاً زمانی که شما سر قرار می‌روید می‌بینید خودرو فروخته‌شده و وقت شما تلف‌شده است. ضمناً چون غالباً دلالان خودرو از خطوط تلفن اعتباری استفاده می‌کنند، عملاً دیگر نمی‌توانید او را پیدا کنید.

اعتمادسازی برای خریدار و بستن قولنامه‌های مسئله‌دار

"این قولنامه کاملاً درست است، من زیاد خرید و فروش کردم، امضا کن ماشینم مبارکت باشه" این جمله آشنا نیست؟ این جمله‌ها در قشر دلالان خودرو برای امضا گرفتن از خریدار زیاد ردوبدل می‌شود، اما اینکه قولنامه مربوطه چگونه تنظیم‌شده است و آیا خریدار در صورت دروغ فروشنده می‌تواند پولش را پس بگیرد در قولنامه ذکرشده است؟! قطعاً خیر!

چرا بعضی از خودروها گاهی 4 خریدار هم‌زمان دارند؟!

این سخن مشکوک نیست؟ "آقا ایشون خریدار نیست، ماشین چند؟ خیلی تمیزه، همین‌الان بنویس قولنامه رو" و در جواب "بزار اگر این آقا نخواهد در خدمتم" و خریدار بیچاره که هول‌شده است به هر دری میزند تا این مورد خوب را از دست ندهد! این نمایش غالباً توسط دلال خودرو و چند خریدار اسمی اجرا می‌شود.

کیلومتر خودرو دست‌نخورده!

"من خودم این ماشین رو از یه جوونی خریدم، تمیزه واقعاً، 60 تا بیشتر راه نرفته" جمله‌ای است که دلالان خودرو خیلی زیاد می‌گویند و با اشاره به داشبورد و کیلومتر گفته خود را اثبات می‌کنند. باید بدانید که ممکن است این پیمایش بالا، در بعضی خودروها تا 10 ها میلیون تومان قیمت خودرو را جابجا کند.

واقعاً جای تخفیف ندارد

"آقا قیمتش همین‌قدر است، برادر همین مدل رو 1 میلیون بالاتر فروخت" تعریف بیش‌ازحد و اندازه از خودرو و همچنین اصرار بر اینکه به قیمت بازار آگاه است، ترفند اصلی دلالان حرفه‌ای است که با آن قیمت‌هایی را برای خودرو ارائه می‌دهند که هیچ مبنای کارشناسی ندارد تا بتوانند در این معامله بیشترین میزان سود را داشته باشند.

نتیجه

و بیش از همه باید آگاه باشید که خرید از دلالان حرفه‌ای خودرو، می‌تواند تاوان‌های زیادی داشته باشد که کمترین آن خرید خودرو کارکرده باقیمتی بالاتر از قیمت واقعی و بیشترین آن خرید خودرو تصادفی به‌جای خودرو سالم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۴
مالباخته
France
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
۰
۰
با سلام؛ متاسفانه بنده گیر آدمهای كلاهبردار افتادم ویه ماه پیش یك خودروی پارس چپی وتصادفی رو به عنوان ماشین سالم به من فروختند.بعد از یك روز تحویل ماشین متوجه شدم كه ماشین چپی بوده وقتی با فروشنده تماس گرفتم تلفن همراهشو خاموش كرده بود و آدرس نوشته شده در سند هم اشتباه بود ومتاسفانه ازم كلاهبرداری شده و قانون هم ازم حمایت نمیكنه پیگیر شدم گفتن حقوقیه در حالی كه این عمل مثل دزدی میمونه...كاش اعتماد نمیكردم.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
۱
۰
دلالان چه در خودرو و چه در املاك و چه در بازارمیوه و...متاسفانه به خاطر پول دست به هر ترفند كثیفی می زنند
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
۰
۰
بازارمسكن هم دست كمی از این دلالها نداره خونه ی 63 متری رو به من گفتن 70 متری موقع بازدید بعد سندشم موقع قرار داد بستن نشونم ندادن تا اتفاقی خود صاحب خونه گفت میدونم كه به هیچ دین و ایمانی اعتقاد ندارن ولی خدارو شكر دیگه دسشتشون واسه مردم رو شده و بازاراشون روز به روز خرابتر و در ركود هستش
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
۰
۰
خیلی نامردن بخدا. مرسی از شفاف سازی

نیازمندی ها