فرمانده نیروی زمینی ارتش علاوه بر تشریح راه اندازی 4 خط تولید قطعات و تجهیزات دفاعی از ورود به تولیدات بالگردی هم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۱۱۹۵
از نظر تجهیزات دفاعی به خودکفایی رسیده ایم / ورود ارتش به تولیدات بالگردی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه خبر،سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در ابتدای برنامه روز ارتش را خدمت ولی امر مسلمین و ملت ایران ونیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران مولود مبارک و مطهری است که خاستگاه فکری و عقیدتی آن قرآن کریم و ائمه هستند که امروز به عرصه حضور رسیده که بنابر بیانات رهبر انقلاب به شجره طیبه تبدیل شده است.

ارتش در آستانه تولیدات بالگردی

وی افزود: نیروی زمینی در رکاب ولی امر مسلمین تحولی را در گذشته تجربه کرده بود که در انتصاب بنده فرمانده کل قوا اشاره زبانی داشتند؛ ایشان فرمودند: تلاش شایسته به منظور کارآمدی یگان ها انتظار است. برای حرکت در مسیر فرمان فرمانده کل قوا طرح تحول نیروی زمینی در حال طی شدن است وانشاالله در مسیری حرکت می کنیم که بتوانیم نیروی زمینی قهرمان را به نیروی زمینی هجومی به نحوی که بتواند نیازهای روز ما را پاسخگو باشد برسیم. در بعد ساختاری باید ساختار نیروی زمینی را به نیروی کیفی تبدیل کنیم. تا وقتی که ساختار کیفی نشود،موفق نمی شویم. تیپ هایی که در نیروی زمینی داریم انواع پیاده و تکاور در یک قالب واحد و تیپ های هجومی ساختار پارلمانی برایشان گذاشته ایم یعنی در نیروی زمینی تمام توانمندی ها بسیج شده اند تا تمامی مطالبات حضرت آقا، رهبر معظم انقلاب محقق شود.

وی افزود: باید یگان ها را به یگان های متحرک و هجومی و چند منظوره کنیم تا قابلیت حضور دشمن را رصد کنیم. تحول دیگر در بعد نیروی انسانی است چون نیروی انسانی سرمایه ارزشمند نیروی زمینی است. حضرت آقا فرمودند: در نیروی زمینی کارکنان متعهد، مومن و باانگیزه باید باشد تا ماموریت ها به آنها محول شود. در جذب نیروی انسانی و عضویابی تحول پیدا کرده ایم که سعی داریم در دانشگاهها، پایگاههای بسیج و ... افراد مومن و متعهد را بیابیم و تحولی بزرگ ایجاد کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه گفت: همانطور که می دانیم امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری شده است، نیروی زمینی مظهر ولایت مداری است و اولین نیروی است که تلاش کرده ایم مقام رهبری را به طور کامل محقق کنیم. 23 رسته در نیروی زمینی ارتش هستند که چرخه را به حرکت درآورد. به طور مثال در بخش تانکها، توانمندی ضد زره توانمندی هایی داریم که در سطح منطقه بی نظیر است. این تجهیزات مثل زرهی، تاکتیکی و ... در عرض سال نیازمند قطعات هستند و این توانمندی در نیروی زمینی ارتش دیده می شود. در کارخانه فتح و نصر تهران تولیدات قطعات و نفربرها انجام می شود، کارخانه تانک سازی مسجد سلیمان را داریم، خط تولید قطعات خودرویی در مرکز خودروسازی اصفهان نیز راه اندازی می شود، نیروی زمینی به این قابلیت رسیده است و در آستانه خط تولید بالگردی در اصفهان هستیم و در تامین بودجه نیز با عنایت رهبری و فرمانده کل ارتش اعتبارات در حال کارسازی شدن است و به زودی اعلام می شود که ا ین کارخانه راه اندازی می شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه درباره استفاده از خدمات دانش بنیان گفت: هیچ کدام از این 4 کارخانه که گفته شد وجود ندارد که از خدمات دانش بنیان استفاده بهره نگرفته باشد چراکه ما اعتقاد داریم و با تاکید مقام رهبری و بازدیدهای ایشان از دستاوردهای علمی از استفاده از خدمات دانش بنیان حرکات خوبی داشته ایم. این کار ساختارمند شده است و طوری نهادینه شده است که ارتباط با دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان استفاده شده است.


وی در ادامه گفت: اعتقاد داریم که جنگ هم مثل هر پدیده دیگری در حال تحول است، جنگ در بستر زمان در حال حرکت است، شیوه جنگ هم در حال تحول است، بنا به تعبیر فرمانده کل قوا، نیروهای مسلح ما تاکتیک محورند نه تجهیزات محور، ما با رصد تاکتیک ها و ارزیابی دقیق تاکتیک های جدیدی را خلق می کنیم واز تاکتیک های گذشته در حال عبور هستیم. تاکتیک های دوران دفاع مقدس مخصوص آن دوران بود لاجرم باید از تاکتیک های گذشته عبور کنیم و با استفاده از دانش جدید تاکتیک های جدید خلق کنیم.


وی گفت: حضرت آقا فرمودند که ما از پیشرفت های دنیا عقب هستیم وقتی تعبیر ایشان این است که ما عقب هستیم باید طوری حرکت کنیم که عقب افتادگی عبور کنیم و خود را نیز به روز کنیم.

اگر نیروی زمینی ارتش نتواند خود را به روز کند نمی تواند با تهدیدات مقابله کند. همیشه باید وقوع خطر پیش بینی شود و نحوه حضور در مواقع خطر را بدانیم. در بعضی از فناوری ها نیز از دنیا جلوتریم و سعی می کنیم کتمان کنیم برای روز مبادا.

در تجهیزات دفاعی نیروی زمینی در هیچ چرخه ای نیازمند خرید از خارج نداریم در تمام عرصه ها در مسیری وارد شده ایم که می توانیم روی پای خود بایستیم و چون این نهادینه شده است در عمل نیز ایستاده ایم.

وی گفت: ارتش ایران طبق قانون ماموریت حفاظت و حراست از تمامیت ارضی کشور را به عهده دارد برای انجام این ماموریت بایستی بتواند حراست کافی انجام دهد. حراست از آبهای سرزمینی و سیادت دریایی در نیروی دریایی پرقدرت ما دیده می شود و در آبهای دوردست رصد می شد. نیروی زمینی نیز از مرزهای کشور دفاع می کند و مانع ورود بیگانگان می شویم و باید نیروی انسانی متعهد که در تیپ های واکنش سریع سازماندهی شده اند می توند در زمان مناسب خاستگاه ما را به عرصه حضور برساند. اتکای دفاعی ما به خدا و سیرت دفاعی رهبر و اتحاد مردم و همپوشانی نیروهای مسلح مولفه هایی است که در کشورهای دیگر کمتر دیده می شود. وحدت بین نیروها و قدرت ارتش جمهوری اسلامی به طور کامل دیده می شود. در مولفه بالگرد، تانک و نیروی انسانی بالنده می توان توان دفاعی خوب برای کشور ما باشد.

وی افزود: تاکنون بارهای گفته شده گزینه روز میز است و تهدید فراوان شده ایم وقتی این گزینه ها محقق نشده است نشان دهنده تولید امنیت و ایجاد تکیه گاه بزرگ برای کشور است. ما می توانیم در کسری از زمان اراده فرمانده کل قوا، اراده مردم ، اراده الهی می توانیم طومار دشمنان را در هم بریزیم و پیروز شویم.

مرزهای کشور ما با هوشیاری و بیداری و هوشمندی چه در هوا، چه در زمین رصد می شود. ما هم با هوشیاری هم با هوشمندی مرزها را کنترل می کنیم. در برخی مرزها نیز با تجهیزات پیشرفته و مکانیزه و روز دنیا که ساخته و پرداخته دست و فکر و ذهن دانشمندان خودمان است محافظت می کنیم. همه مرزها ارتقا تجهیزات دارند هرکدام از مرزها نیاز داشته باشند فعل و انفعالات رصد می شود و در مراقبت از مرزها هیچ مشکلی نداریم.

وی درباره مرزهای غربی کشور نیز گفت: در سال 93 یکسری تحرکات از سوی تکفیری ها وجود داشت که با حضور نیروهای مسلح کشورمان از جمله نیروی زمینی و با هوشیاری نیروهای مسلح عراق از مرزها دور شدند. در سال 94 یک مورد قصد نفوذ بود که با هوشیاری در نقطه صفر مرزی به درک واصل شد. در سال 95 هیچ مشکلی مرزها را تهدید نکرد و هیچ مشکلی نداشتیم.

وی درباره تجهیزات قبل و بعد انقلاب گفت: در قبل انقلاب در زمینه هیچکدام از اقلام دفاعی نه تنها افتخاری نداشتیم بلکه بسیاری از اهل فن نیز حق نزدیک شدن به آن را نداشتند. قبل انقلاب حتی سیم خاردار نداشتیم الان نیز در تحریم کامل هستیم اما از نظر تجهیزات دفاعی به خودکفایی رسیده ایم.

وی گفت: امروز هیچ تهدیدی در بازه زمانی جمهوری اسلامی ایران را تهدید نمی کند چون ما منطق داریم و در گذر از تاریخ صلابت خود را به عرصه ظهور رسانده ایم. ولایت مداری موجب شده است که ارتش نیروی مبارکی شود که در همه ابعاد موفق شویم. قابلیت هایی در ارتش محقق شده که می تواند استمرار عملیاتی داشته باشد. امروز در همه عرصه های دفاعی به مرز خودکفایی رسیده ایم هم به مرحله استمرار رسیده ایم.

وی گفت: درباره دوران دفاع مقدس مقام رهبری فرمودند: گنجینه تمام ناشدنی است. در بستر تربیتی شهدا، آزادگان و ایثارگران رشد کردند . این فرهنگ سینه به سینه رسیده است و فرهنگ شهادت به نسل های جوان انتقال داده می شود و اقتدار ما در فرهنگ شهادت دوران دفاع مقدس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها