منابع سوری از آغاز حرکت اهالی فوعه و کفریا از مرکز اسکان موقت جبرین در حلب به‌سمت شهرهای لاذقیه و حمص و تأخیر یک هفته‌ای در اجرای توافق مبادله خبر دادند.
کد خبر: ۱۰۲۰۹۳۹
محل اسکان اهالی «کفریا و فوعه» مشخص شد + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، حرکت اهالی کفریا و فوعه از مرکز اسکان در جبرین به‌سمت امکان اختصاص یافته برای آنها در شهر لاذقیه در ساحل سوریه و منطقه «حسیا‌ء» در شرق شهر حمص آغاز شده است.

لمی کیالی اضافه کرد:‌ اهالی فوعه و کفریا از محل حضور 280 نفر از اعضای خانواده‌هایشان که در پی حمله تروریستی روز شنبه به اتوبوس‌های آنها در محله اشغالی الراشدین مفقود شده بودند، آگاه شدند، این افراد هم‌اکنون در مناطق تحت اشغال گروه‌های مسلح هستند و برخی از آنها زخمی شده‌اند، اما کسانی که حالشان وخیم است همچنان در بیمارستان‌های ترکیه هستند، به همین سبب از طرف دولت سوریه کمیته‌ای برای پیگیری این پرونده و تحویل تمام افراد مفقودشده کفریا و فوعه به هلال احمر سوریه برای پیوستن آنها به خانواده‌هایشان در حلب تشکیل شده است.

خبر دیگر اینکه خروج سه هزار نفر دیگر از اهالی کفریا و فوعه در چارچوب مرحله اول توافق مبادله، یک هفته به تأخیر افتاده است که دلیل آن، تأمین امنیت راه‌ها و اجتناب از مشکلاتی که برای اولین گروه از این شهروندان بی‌دفاع پیش آمده و نیز جلوگیری از معطلی در مناطق تحت سیطره تروریست‌ها پیش از حرکت به‌سمت شهر حلب اعلام شده است.

این در حالی است که 160 فرد مسلح در الزبدانی و 400 فرد مسلح در بلودان و 200 تروریست خارجی در اردوگاه الیرموک در حومه دمشق منتظر آغاز مرحله دوم توافق مبادله هستند به‌طوری که همه این افراد در مقابل تخلیه تمام شهروندان از کفریا و فوعه به ادلب اخراج خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها