سازمان حج و زیارت اعلام کرد؛

اولویت های جدید حج تمتع 96 اعلام شد

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با اشاره به اینکه درموضوع اجاره مسکن حجاج امسال ظرفیت های خوبی تاکنون آماده شده است از احتمال فراخوان اولویت های بیشتر برای تشرف به حج تمتع خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۰۵۱۰
اولویت های بیشتری برای ثبت نام حج تمتع اعلام می شود

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در نشست امروز شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت از مسئولان سازمان حج و زیارت خواست با توجه به روند مطلوب تامین مسکن زائران در مدینه و مکه و افزایش بیش از 22 نفری سهمیه ایران نسبت به سال94 امکان فراخوان از دارندگان فیش های ثبت نامی حج تمتع بعد از تاریخ 31 تیر 1385 را دراولویت قرار دهند.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: علی رغم قطع روابط سیاسی ریاض و تهران بحمدالله با تلاش تیم های کارشناسی تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و شرایط برای انجام حج به خوبی فراهم شده است.

دراین جلسه همچنین موضوع اعزام زائرانی که فیش های اولویت دارگذشته را دراختیاردارند بررسی و تاکید شد: کسانی که با اعلام اولویت ها نوبت آنها فرا می رسد شرعا مستطیع می شوند و به تاخیر انداختن آن بدون عذر شرعی گناه است، لذا با توجه به اینکه در روزهای آینده ظرفیت ثبت نام ها تکمیل خواهد شد، از این دسته افراد خواسته شد سریعتر برای ثبت نام به بانک ها مراجعه کنند.

دراین جلسه حمید محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت نیز با ارائه آماری از برنامه های ثبت‌نام واجدین شرایط تشرف به حج تمتع تصریح کرد: دراعزام سال 96اولویت با افرادی خواهد بود که نسبت به ثبت نام و هزینه سفرزودتر اقدام کنند.

این جلسه با تاکید بر تقویت اطلاع رسانی در حوزه حج ادامه یافت و سید‌علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از برنامه های این هیئت درحج امسال و امور مربوط به حوزه حج و اقدامات صورت گرفته پزشکی گزارشی ارائه کرد.

بر پایه این گزارش ، بررسی موضوع های مختلف در خصوص خدمات دهی به زائران عتبات عالیات ازدیگر محورهای مورد بحث در این جلسه بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
۰
۰
قطعا مردم فهیم ما راضی نخواهند شد كه رژیم خونخوار سعودی وجوه ایشان را صرف خرید اسلحه برای كشتار مردم یمن و توسعه تروریسم نماید لذا تحریم حج در این مقطع از زمان از هر كاری به صلاح و رضایت خداوند نزدیك تر است
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها