رییس فراکسیون مدیریت شهری در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح نمود؛

سرانه فضای سبز شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر به ۱۵ متر می‌رسد

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی، از مصوبه مجلس مبنی افزایش سرانه فضای سبز شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر به ۱۵ متر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۰۳۲۹
سرانه فضای سبز شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر به ۱۵ متر می‌رسد

«مهرداد بائوج لاهوتی» در گفتگو با جام جم آنلاین، عنوان داشت: در جریان بررسی لایحه هوای پاک و توسعه کمربند سبز شهری، نمایندگان با تصویب ماده ۲۲ این لایحه موافقت کردند.

وی افزود: به موجب ماده مذکور، حداکثر تا ۱۰ سال پس از لازم الاجراء شدن این قانون شهرداری‌های شهرهای بالای ۵۰ هزارنفر جمعیت باید با همکاری وزارت نیرو و ادارات منابع‌طبیعی شهرستان متبوع خود، سرانه فضای سبز را حداقل به 15 مترمربع برسانند.

لاهوتی خاطر نشان کرد: تولید، تأمین و کاشت نهال مورد نیاز بسته به شرایط زیست و بوم شهرها، بر عهده ادارات منابع‌ طبیعی و شهرداری‌هاست، از طرفی وزارت نیرو موظف به تأمین آب مورد نیاز از محل پساب شهرها، مشروط به استفاده از روش‌های نوین آبیاری توسط شهرداری خواهد بود.

گفتنی است: آیین‌نامه اجرائی این ماده ظرف مدت شش‌ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط وزارت‌کشور با همکاری وزارتخانه‌های نیرو، جهادکشاورزی،‌ راه و شهرسازی و شهرداری با رعایت قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی مصوب ۶/ ۱۰/ ۱۳۷۹ با اصلاحات و الحاقات بعدی تهیه می‌شود و به ‌تصویب هیأت ‌وزیران می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها