عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

سقف سواد و محدودیت سنی در نامزدهای انتخاباتی باید افزایش یابد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر توجه هر چه بیشتر نهادهای اجرایی کشور بر فیلتر نمودن افراد فاقد صلاحیت و جلوگیری از ثبت نام آنها در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در چند سال گذشته شاهد داوطلبی و ثبت نام بسیاری از شهروندان عادی جامعه هستیم که وضعیت تأیید صلاحیت آنها از هم اکنون مشخص بوده و این موضوع حکایت از ملاحظه‌کاری در دستگاه های ذیربط دارد.
کد خبر: ۱۰۱۹۹۶۵
سقف سواد و محدودیت سنی در نامزدهای انتخاباتی باید افزایش یابد

«حشمت الله فلاحت پیشه» پیرو تذکر "علی مطهری" نایب رییس مجلس بر ضرورت جلوگیری از ثبت نام خیل عظیم افراد در انتخابات ریاست جمهری بعنوان کاندیدا، در گفتگو با جام جم آنلاین؛ اظهار داشت: متأسفانه طی سال اخیر در نام نویسی نامزدهای ریاست جمهوری، شاهد نوعی لجاجت و ملاحظه‌کاری از سوی نهادهای ذیربط در برگزاری روند ثبت نام از افراد هستیم.

وی افزود: بسیاری از شهروندانی که در این دوره برای ریاست جمهوری ثبت نام کردند، فاقد هرگونه سبقه سیاسی و شرایط ابتدایی این پست بوده و حتی برخی از آنها در حوزه بهداشت روح و روان باید مورد بررسی قرار گیرند، از این جهت بیاد فیلترهایی برای ورود این افراد در نام نویسی انتخابات لحاظ شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سئوال که اساسا وزارت کشور با چه سازوکارهایی که با شورای نگهبان هم در تعارض نباشد، می‌تواند از ورود افراد فاقد صلاحیت به عرصه انتخابات و بطور کلی نام نویسی در این حوزه حساس کشور جلوگیری کند، عنوان داشت: وزارت کشور می‌تواند در قالب تعیین محدودیت سنی، افزایش سطح سواد به عنوان عنصری مهم ، سنجش توانمندی‌ها و دارابودن سابقه مطلوب سیاسی ، واجدان شرایط را متمایز و از دیگر نامزدها جدا کرده و باقی موضوعات را در اختیار شورای نگهبان قرار دهد.

وی افزود: در سالیان گذشته هم ما شاهد بروز چنین اختلالاتی در روند ثبت نام‌ها بودیم و جالب اینکه همواره بر رفع این گونه اشکالات تأکید می‌شد و مسئولین عنوان می‌کردند، ثبت نام افراد فاقد شرایط لازم برای کسب کرسی ریاست جمهوری( منظور عامه مردم و شهروندان معمولی) دون شأن انتخابات جمهوری اسلامی است، ولی متأسفانه چنین نقیصه‌ای همچنان به قوت خود باقی است.

فلاحت پیشه ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله در سالهای بعد شاهد بروز نظم و ترتیب بیشتری بطور ماهوی در ساختار برگزاری تشریفات ثبت نام از نامزدهای ریاست جمهوری باشیم، چون این احتمال وجود دارد در روز رد صلاحیت بسیاری از ثبت نام کنندگان، افراد مذکور به نوعی خوراک رسانه‌ها و سایتهای کشورهای غربی را تعیین کرده و خدای ناکرده رفتار دموکراتیک دولت ایران بازیچه بدخواهان شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
میگ میگ
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
چرا خودتون بالا یه نفر و نمی گذارین كه مردم را از این سرمشغولی نجات دهید تازه هر كسی كه مطلوب شماست بگذارین كه كارها را وفق مراد شما انجام دهد.مردمم بشینند زندگی شونو بكند.
سوری
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
نباید با حاشیه های این طوری مثل ثبت نام دوقلوها - نو عروس ها - كراواتی ها و كلاه مخملی ها اصل انتخابات زیر سوال بره حتما بنگاه های خبر پراكتی امریكا این رو نوعی داغ كردن تنور انتخابات به حساب میارن در حالی كه رجل سیاسی تعریفش مشخصه و ثبت نام عوام مردم در یك پست حساس از طرفی عوام فریبی و از جهتی مضحكه خوبه كه جام جم به خوبی به این موضوع پرداخت
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
وقتی كه هرننه قمری برای پست ریاست جمهوری كاندیدمیشه دیگه باید ...
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
باسلام:یكی از پازلهایی كه در زمان احرازنهایی واجدین ریاست جمهوری شورای نگهبان نیست .كارایی وتدبیر ومدیریت وراندمان كاری شخص ثبت نام كننده در زمان تصدی خودش در عناوین شغلی ومدیریتی میباشد.بعضا رزومه افراد سرشناس را كه میخوانیم دهها پست وشغل داشته است.چه خوب میشد یك كمیته بررسی وراندمان وارزشیابی شغلی در شورای نگهبان تشكیل میشد كه شخص نامبرده درزمان مدیریتی ویا وزارتی ویا سازمانی چه راندمان كاری داشته ومورد ارزشیابی قرار میگرفت وبا مستندات به مردم گفته میشد.مسلما درانتخاب نهایی خیلی مثمر ثمر بود.درپایان نتیجه میگیریم كه بنده میتوانم ادعا كنم كه رفتم به یك كتابخانه ودرعرض یكروز تمام كتابها را خواندم .میگویند چطور میشود؟؟!!! عرض میكنم عناوین روی جلدآن را.
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
بله درسته شرایط تحصیلاتی بذارید مثلاً از فوق لیسانس به بالا ثبت نام شود تا كسی بچه سه ساله خود را برای شوخی با یك شخصیت مهم كشور به آنجا نیاورد .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها