سازمان هواشناسی نسبت به بروز بادهای توفانی، صاعقه، شکستن درختان و بروز سیلاب در استان‌های غربی کشور و همچنین دامنه‌های البرز از جمله در استان تهران هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۱۹۴۳۸
خطر تندباد، سیلاب و صاعقه در دامنه‌های البرز و غرب کشور

به گزارش جام جم آنلاین، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با مهر گفت: در حال حاضر تصاویر ماهواره هواشناسی بیانگر پوشش ابرهای جوششی در استان های غربی کشور است. همچنین تصاویر رادار هواشناسی و گزارش های ایستگاه های هواشناسی بیانگر بارش باران در برخی استانهای غرب کشور در ایلام و کرمانشاه و دامنه های جنوبی البرز در استان قزوین است.

احد وظیفه هشدار داد: امروز شنبه انتظار می رود با تداوم جریان های گرم ومرطوب و گذر ناوه تراز میانی سبب بارش های رگباری توام با رعد و برق و باد شدید موقت، موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در کرمانشاه، نیمه جنوبی کردستان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، نیمه جنوبی همدان، مرکزی، شرق گیلان، غرب مازندران و دامنه های البرز در استانهای قزوین، البرز و تهران شود.

وی تصریح کرد: مهمترین مخاطره این گونه سامانه های همرفتی بارش های شدید موقت، وقوع صاعقه و تندباد شدید موقت و توفان تندری است که می تواند منجر به سیلاب و شکست درختان شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی توصیه کرد ضمن رعایت نکات ایمنی و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت، از توقف در حاشیه رودخانه ها، کانال ها و مناطق مستعد سیلاب و همچنین از تردد غیر ضروری در رود دره های مناطق کوهستانی خودداری شود. همچنین بازبینی تابلوهای شهری و تخلیه آبراه ها و کانال ها برای جلوگیری از خسارت باد شدید و سیلاب موقت توصیه می شود.

وظیفه تاکید کرد: انتظار می رود در روز یکشنبه نیز بارش های رگباری توام با رعدوبرق و باد شدید موقت، موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل ، جنوب لرستان، شمال خوزستان، شمال چهار محال و بختیاری، جنوب همدان، مرکزی، شرق گیلان، غرب مازندران و دامنه های البرز در استانهای قزوین، البرز و تهران شود. مهمترین مخاطره این گونه سامانه های همرفتی بارش های شدید موقت، وقوع صاعقه و تندباد شدید موقت و توفان تندری است که می تواند منجر به سیلاب و شکست درختان شود و رعایت توصیه‌های مشابه امروز برای فردا نیز ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها