وزیر صنعت، معدن و تجارت نقش بانک صنعت و معدن را در تامین مالی این طرح ها و توسعه صنعتی کشور قابل تعیین کننده توصیف کرد.
کد خبر: ۱۰۱۹۴۳۱
نقش تعیین کننده بانک صنعت و معدن در تامین مالی طرح های صنعتی کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، در سفر به استان سمنان و بازدید از واحد نساجی کویر سمنان و طرح های در حال اجرای کویر جین و درین ریس، ضمن ابراز خرسندی از عملکرد مجموعه یاد شده و بازدهی بالای ماشین آلات فعال آن، افزود: با تلاش های صورت گرفته توسط دولت در حال حاضر صنایع نساجی از صنایع خوب کشور محسوب می شوند و امید است روند روبه رشد این صنعت ادامه یابد.

در این بازدید "کاردان" رییس هیات مدیره سه شرکت یاد شده ضمن قدردانی از مساعدت های بانک صنعت و معدن، توضیحاتی در خصوص عملکرد نساجی کویر سمنان و طرح های در حال اجرای کویر جین و درین ریس ارائه داد و ابراز امیدواری کرد که این طرح ها فرایند اجرای خود را با موفقیت پشت سرگذاشته و وارد چرخه تولید ملی شوند.

بنا بر این گزارش، شرکت نساجی کویر سمنان که مبلغ ١٢ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش از بانک صنعت و معدن دریافت کرده سالانه ١٠ هزار و ٥٠٠ تن انواع پنبه تولید می کند و برای ٦٥٠ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

طرح کویر جین سمنان با تامین مالی ١٩ میلیون یورویی توسط بانک صنعت و معدن و پیش بینی ٣٠٠ نفر اشتغال ، سالانه ١٥ میلیون متر مربع پارچه پنبه ای تولید خواهد کرد و طرح درین ریس سمنان نیز با تصویب ٢١ میلیون فرانک سوییس و ٣ میلیون و ٨٠٠ هزار یورو تسهیلات ، سالانه ٨ هزار تن انواع نخ پنبه تولید خواهد کرد و زمینه اشتغال ٣٠٠ نفر را فراهم خواهد ساخت.

گفتنی است بانک صنعت و معدن مبلغ یکهزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید به ٤٨ واحد کوچک و متوسط استان سمنان پرداخت کرده است.

*تحول اشتغال در کردستان با تامین مالی بانک صنعت و معدن

همچنین مدیرعامل گروه صنعتی لاستیک بارز، با تأکید بر نقش بانک صنعت و معدن در ایجاد اشتغال پایدار در استان کردستان، اظهارداشت: افتتاح کارخانه لاستیک بارز با تامین مالی بانک صنعت و معدن اشتغال این استان را متحول می کند.

افتتاح کارخانه مذکور توسط رئیس جمهور کشور در نخستین روزهای سال ٩٦ انگیزه آن شد تا "عباس عباسی ابیانه" به تشریح وضعیت کارخانه و نقش تسهیلات اعطایی بانک صنعت و معدن در احداث واحد تولیدی یاد شده به بیان نظرات خود بپردازد.

وی، گفت: پس از تصویب طرح توجیهی در بانک و تخصیص ارز در صندوق توسعه ملّی، اعتبار اسنادی در اسفند ماه ٩٢ گشایش و در مهر ماه ٩٣ عملیاتی گردید و طی یک دوره ٣٠ ماهه به اجرا درآمد و همکاری بانک دراین مورد موثر و در خور تقدیر است.

"عباسی" در خصوص پیشینه اجرای این طرح، توضیح داد: احداث کارخانه جدید لاستیک بارز که در برنامه استراتژیک شرکت قرار داشته و مطالعات مقدماتی آن قبلاً صورت گرفته بود، متعاقب سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان و تأکیدات معظم له مبنی بر توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه کردستان صورت جدی به خود گرفته و تصمیم گرفته شد با همکاری بانک صنعت و معدن این کار انجام پذیرد.

وی تسهیلات ارزی گشایش شده برای احداث کارخانه لاستیک بارز را معادل ٩٣میلیون و ٧٠٠ هزار یورو و تسهیلات ریالی مصوب را معادل٢٢٠ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: میزان اشتغال مستقیم ایجاد شده با راه اندازی این کارخانه ٩٦٠ نفر است..

عباسی ابیانه تصریح کرد: محصولات تولیدی این شرکت شامل انواع تایرهای رادیال سبک خودروهای سواری، وانتی و ٥٠ هزار تن معادل شش میلیون حلقه تایر در سال است .

به گفته وی، با بهره برداری از کارخانه لاستیک بارز کردستان ظرفیت تولید سالیانه گروه صنعتی بارز به ١٤٠ هزار تن (١٠ میلیون حلقه تایر) در سال افزایش خواهد یافت و به تنهایی قادر خواهد شد تا سهم ٥٠ درصدی در تولید کشور را به خود اختصاص داده و صرفه جویی ارزی ناشی از احداث این کارخانه نیز سالانه حداقل ١٠٠ میلیون دلارد برآورد می شود.

عباسی ابیانه، تصریح کرد: کارخانه لاستیک بارز کردستان بزرگ ترین کارخانه صنعتی در استان بوده و باتوجه به این که تمامی پرسنل کارخانه بومی و از منطقه جذب شده اند، لذا موجب رونق کسب و کار در منطقه شده و نمونه بارز اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال تولید و اشتغال در مناطق محروم کشور می باشد و در اشتغال زایی سهم قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها