سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین خبر داد:

جلسه فوق‌العاده صبح‌گاهی کمیسیون امنیت / بازدید از مرزهای شرقی بزودی

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین؛

غرب در برجام تحفظ کرد/ ترور روحانی، دروغ سیزدهی که دیر مطرح شد

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیرو تمدید تحریم حقوق بشری اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی و اقدام ایالات متحده بر افزودن مقام قضایی کشورمان به فهرست این تحریم‌ها، آمریکا و غرب را از ناقضان اصلی دانست و ادامه محمدودیت‌ها ضد کشورمان را اقدامی سیاسی و غیر فنی بشمار آورد.
کد خبر: ۱۰۱۹۴۰۸
غرب در برجام تحفظ کرد/ ترور روحانی، دروغ سیزدهی که دیر مطرح شد

به گزارش جام ‌جم آنلاین؛ آسوشیتدپرس خبر داد: شورای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرده تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران منع سفر و مسدود شدن دارایی‌ها علیه 82 فرد و یک موسسه را شامل می‌شود.

این تحریم‌ها به علاوه، منع صادرات علیه تجهیزاتی را شامل می‌شود که به ادعای اتحادیه اروپا می‌توانند برای سانسور و نظارت بر ابزارهای ارتباطی به کار گرفته شوند.

از طرفی به فاصله یکی دو روز دولت آمریکا باز هم به بهانه واهی حقوق بشری یک سازمان و مقام قضایی کشورمان را به فهرست ناقضان حقوق بشر اضافه کرده است.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به تمدید تحریم‌های حقوق بشری علیه کشورمان توسط اتحادیه اروپا گفت: جمهوری اسلامی ایران روند تکراری و ناسالم برخوردهای دوگانه و سیاسی و سوءاستفاده ابزاری از حقوق بشر توسط اتحادیه اروپا، از جمله تمدید تحریم‌های یکجانبه غیرمشروع به بهانه نقض حقوق بشر، که سیاستی شکست خورده و ناکارآمد است را محکوم می‌کند.

بهرام قاسمی در رابطه با اقدام اعلام تحریم‌های یک جانبه با ادعای بی اساس نقض حقوق بشر علیه افراد حقوقی و حقیقی کشورهای مستقلی همچون ایران، افزود: دولت آمریکا به دلیل کارنامه مردود داخلی و بین المللی خود در جایگاهی نیست که بتواند درباره وضعیت حقوق بشر در دیگر کشورها اظهار نظر یا اقدامی کند.

وی این اقدام مداخله جویانه دولت آمریکا را محملی برای سرپوش نهادن بر معضلات حقوق بشری آن کشور بشمار آورد.

«محمد جواد جمالی» در گفتگو با جام جم آنلاین به بررسی اقدامات ضد ایرانی مقامات اروپایی وآمریکایی پرداخت و گفت: در شرایطی دولتمردان اروپا و آمریکا تحریم‌های بی پایه و اساس حقوق بشری علیه ایران وضع می‌کنند که حداقل در چند سال گذشته و حتی امروز بیشترین ،بدترین و وقیح‌ترین اقدامات ضد حقوق بشر در این کشورها رخ داده است.

وی ضمن محکوم نمودن تعرض چند روز پیش شهروندان انگلیسی به یک جوان ایرانی و ضرب و شتم وی، شهروندان ایرانی را از قربانیان نقض حقوق بشر دانست و خاطر نشان کرد: در پی فرمان ضد مهاجرتی ترامپ در آمریکا فرزند خردسال یک تبعه ایرانی توسط پلیس فرودگاه دستبند زده شد و پس از آن هم کودکی که نیاز مبرم به یک عمل جراحی داشت از ورودش به داخل شهر ممانعت بعمل آمد، بنابراین خود این کشورها از بزرگترین ناقضان حقوق بشری در دنیا هستند.

نماینده مردم فسا در استان فارس یادآور شد: عموما اتباع ایرانی خارج از کشور در آمریکا و اروپا از نخبگان و افراد سطح بالایی به لحاظ اجتماعی هستند، با این وجود گاها با آنها بدرفتاری می‌شود.
دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس در تشریح اقدامات ضد بشری غربی‌ها در ابعاد بین‌المللی تصریح کرد: قاطبه کشورهای غربی از بانیان اصلی جنگ در سوریه هستند و امروز ما شاهد بد رفتاری پلیس و نیروهای امنیتی غرب با آوارگان سوریه و عراق هستیم.

جمالی در جواب به این سئوال که چرا با وجود تلطیف شدن مناسبات سیاسی ایران و اروپا همچنان آنها دنبال بهانه جویی و تمسک به حقوق بشر علیه کشورمان هستند گفت: قطعا این نوع رفتارها و تصمیمات بر در راستای منویات سیاسی بوده و ابدا نگاه فنی به حقوق بشر وجود ندارد، چرا که اگر جز این بود همان طور که در چند مثال عرض کردم خود این کشورها از ناقضان حقوق بشری بشمار آمده و باید محکوم شود اما چنین نمی‌کنند.

وی در خصوص اینکه آیا اقدام اخیر غرب در محدودیتهای جدید حقوق بشری مغایر و متضاد برجام نیست پاسخ داد: متأسفانه در خلال مذاکرات هسته‌ای و توافق برجام؛ غربی‌ها تحفظ کرده و از پذیرش لغو تحریم‌ها در این حوزه شانه خالی کردند، بنابراین هر از چند گاهی برای تحت فشار قرار دادن ایران بعد از برجام موضوعاتی نظیر حقوق بشر – آزمایش موشکی – حمایت از تروریسم را دستاویز قرار می دهند تا از این طریق بر دامنه تحریمها ضد کشورمان بی‌افزایند.

جمالی در رابطه با اینکه رویکرد مجلس در واکنش به این قبیل اقدامات ضد ایرانی چه خواهد بود اظهار داشت: کمیته حقوقی ما این هفته به بررسی این موضوع می‌پردازد، بعلاوه کمیسیون قضایی مجلس هم باید در این حوزه فعال باشد.

اما به فاصله چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری در ایران، لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاری نظری مضحک از احتمال ترور رییس جمهور کشورمان سخن گفت، از دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس این پرسش مطرح شد که چرا در آستانه انتخابات شاهد چنین لفاظی‌هایی هستیم که وی ابراز داشت: بدون شک این موضوع به برنامه‌ریزیهای رژیم صهیونیستی برای قبل و بعد از انتخابات بمنظور ایجاد تنش و التهاب در فضای جامعه بر می گردد و باید مسئولین و مردم در این برهه از زمان هوشیار باشند.

جمالی خاطر نشان کرد: نشانه‌هایی وجود دارد که آنها به پی ریزی و آمادگی برای تشنج در کشور هستند و حتی پس از حمله موشکی آمریکا به سوریه، بلافاصله نتانیاهو به مقامات وزارت خارجه ضمن ابراز خرسندی تجاوز به سوریه را پیامی به دیگران( یعنی ایران) دانسته است.

وی اضافه کرد: باز هم تیر صهیونیست‌ها و آمریکا به سنگ خورده و انتخابات به لطف خداوند در فضایی آرام و به دور از تنش برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
آتنی اسراییل
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
۰
۰
اسراییل اگه جرات داره كه نداره خودش بیاد ترور كنه آقایون ابله صهیونیست هنوز تو دهه شصت سیر میكنن نمیدون پهبادهای وزارت اطلاعات و ارتش كوچكترین جنبنده ای رو رصد میكنه چه رسد به ترور رییس جمهور
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها