مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد و گفت: این سامانه بارشی در اواخر وقت روز پنجشنبه از غرب وارد کشور خواهد شد و روزهای جمعه، شنبه برخی نواحی غرب، شمال غرب و مرکز بارانی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۶۳
ورود سامانه‌ بارشی به کشور از پنجشنبه

به گزارش جام جم آنلاین، احدوظیفه در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: موج بارشی که در ساعتهای گذشته از غرب کشورمان وارد شده بود امروز نیز بخشهایی از کشور را درگیر باد، باران و رعد و برق خواهد کرد.

وی ادامه داد: بارش باران، رگبار و وزش باد نسبتاً شدید امروز در برخی مناطق غربی، دامنه‌های البرز، مناطق مرکزی و شمال شرق ادامه می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه بارش باران در ساعتهای آتی در سواحل خزر نیز به‌وقوع می‌پیوندد، تصریح کرد: در اواخر وقت امروز این موج بارشی به سمت شرق کشور رهسپار خواهد شد و رفته رفته از کشور خارج خواهد شد.

به گفته وظیفه، امروز وزش باد به نسبت شدید که موجب بروز گردوخاک خواهد شد در جنوب غرب، سمنان و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارشها امروز در کرمانشاه، کردستان، دامنه‌های جنوبی البرز و بخشهایی از خراسان رضوی خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشهای ناشی از این موج بارشی اواخر وقت امروز و فردا صبح نیز به‌صورت پراکنده با شدت کمتر در دامنه‌های زاگرس، مناطق مرکزی و شمال شرق کشور پدید می‌آید.

وظیفه از ورود سامانه بارشی جدیدی در اواخر وقت پنجشنبه خبرداد و گفت: این سامانه بارشی از سمت مرزهای غربی و شمال غرب وارد کشور خواهد شد که عمده بارشها طی روز جمعه در همین مناطق به‌وقوع می‌آید.

وی ادامه داد: در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز پدیده گرد و غبار در جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه افزایش قابل ملاحظه دما بین 10 تا 15 درجه در سواحل دریای خزر به همراه وزش باد پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر نیز طی این مدت مواج خواهد بود.

وظیفه ارومیه را با صفر درجه سردترین و بوشهر با 38 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای امروز تهران که 19 درجه بالای صفر می‌رسد و وضعیت جوی پایتخت نیمه ابری همراه با بارشهای باران و رگبار پراکنده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها