عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با جام‌جم:

واردات، کمر تولید را شکسته است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از عزم وکلای ملت در اجرای طرح پایش واردات اقلام غیر ضروری به کشور در راستای تقویت تولید ملی و ایجاد اشتغال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۴۵
واردات بی‌رویه شیرینی و شکلات تولید ملی را نابود کرده/قانون منع ورود کالای لوکس به مجلس می‌رود

به گزارش جام جم آنلاین، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از مسئولان بخش‌های مختلف نظام، با تاکید بر لزوم استفاده همگان از فرصت‌ها برای خدمت به مردم و سعادتمندکردن جامعه و جوانان، لازمه رونق تولید و اشتغال را پیگیری و نظارت جدی خواندند و خاطرنشان کردند: آن وارداتی باید متوقف شود که کارخانه‌های داخلی را تعطیل می‌کند.

ایشان همچنین با اشاره به نامگذاری سال جدید به «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» گفتند: «باید روی تولید و اشتغال متمرکز شوید و این هدف صرفا با دستور دادن مسئولان ارشد محقق نمی‌شود بلکه به نظارت و پیگیری جدی نیاز دارد.»

«محمدرضا پور ابراهیمی» رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و از حاضرین دیدار با رهبری انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین؛ در خصوص برنامه‌های کمیسیون متبوع خود در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید و اشتغال اظهار داشت: با نگاهی به اقتصاد خود در می‌یابیم، بخش عمده‌ای از ارز کشور صرف خرید کالاهای غیر ضروری می‌شود که تنها اتلاف منابع ملی کشور را در بر دارد.

وی با ارایه آماری افزود: متأسفانه شیرینی، شکلات و بیسکوییت بیشترین سهم واردات را در حوزه مواد غذایی به خود اختصاص داده و این در حالی است که ما این نوع کالاها را در کشور با بهترین کیفیت در طعم و بسته بندی تولید می‌کنیم.

پور ابراهیمی با بیان اینکه ورود کالاها از مرزهای خارجی با قابلیت تولید در داخل، تنها منجر به نابودی بخش تولید و از بین رفتن فرصت شغلی جوانان جویای کار و تحصیکرده می‌شود، خاطر نشان کرد: مجلس بجد درصدد است از ورود اجناس لوکس غیر لازم به کشور جلوگیری بعمل آورد.

نماینده مردم کرمان در خانه ملت با تأکید بر لزوم واردات مواد خام اولیه، جذب سرمایه گذاری و تجهیزات تولیدی بمنظور تقویت تولید ملی تصریح نمود: تنها باید مسیر ورود اقلام استراتژیک همچون گندم که حیات جامعه بسته به آن است باز باشد و نیاز سایر موارد فقط از داخل تامین گردد.

رییس کمیسیون اقتصادی در پاسخ به این سئوال؛ آیا مجلس بطور دقیق آماری از کالاهای خارجی که به تولید ملی ضربه می زنند دارد و اگر چنین است چه طرحی برای مقابله با رفع این چرخه معیوب در اقتصاد کشور دارد ،گفت: طبق برآورد حاصله، برای 7000 هزار قلم از اجناس وارداتی بی مصرف برنامه ریزی کردیم و در راستای منویات رهبری و مبارزه با قاچاق کالا «طرح پایش کالاهای غیر مورد نیاز» جامعه در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.

پورابراهیمی در ادامه از نشست مشترک دوشنبه هفته آینده با وزرای دولت خبر داد و گفت: در این جلسه که با هدف آنالیز اقلام غیر ضرور سبد مصرف تشکیل می‌شود، وزرای صنعت و معدن و اقتصاد با اعضای کمیسیون به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

وی پیرامون جزییات تصمیم گیری و محورهای گفتگوی این نشست اضافه کرد: یک مهلت معقولی به دولت داده خواهد شد تا لیست کالاهای مذکور و لغو ورود آنها به کشور را در قالب آیین نامه و مصوبات هیأت وزیران فراهم کند و در یک بازه زمانی یک تا دو ماهه مصوبه خود را در فاز عملیاتی قرار دهد.

پور ابراهیمی خاطر نشان کرد: در صورت توافق با دولت در زمینه طرح پایش، مجلس دولت را در اجرای آن حمایت خواهد کرد و چنانچه به توافق نرسیم،بعد از نشست با وزرا طرح تعیین اقلام پایش کالاهای وارداتی برای بررسی و تصویب به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
روژان
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۰
تبریز - اصفهان - تهران - البرز كارخانجات با كیفیت بالای تولید شیرینی وشكلات داره خوب چه اسراریه از تركیه كه پول به داعش میده مواد غذایی وارد میكنین یادش یخیر كارخونه مینو تو جاده مخصوص دولت مبخواد مثل ارج قدیمی ترین كارخانه كه مینو باشه را به عاقبت ارج دراره
یه ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
تو عرصه تجاری من مصرف كننده حق دارم بهترین جنس و با كیفیت عالی انتخاب كنم
نه كه مثلا جلوی واردات رو بگیریم كه مثلا از تولید ملی حمایت كنیم
چرا یه بار نمیگیم پرا تولیدات داخلی ما كیفیت و قیمت تولیدات خارجی رو نداره

نیازمندی ها