روایت دیدار محمد خرمشاهی، شاعر طنزپرداز از روزنامه جام‌جم

پیرترین شاعر طنزنویس ایران درگذشت

فراگیری شبکه های مجازی امکان نشر شایعه را سهل تر کرده است، آن هم درست در روزگاری که اخلاق قربانی اصلی حضور در این شبکه های مجازی است.
کد خبر: ۱۰۱۸۴۱۲
شایعه درگذشت استاد خرمشاهی تکذیب شد

به گزارش جام جم آنلاین دیروز در همین شبکه های مجازی شایعه درگذشت استاد بهاءالدین خرمشاهی پژوهشگر و حافظ شناس سرشناس ایران دست به دست می شد که امروز توسط یکی از نزدیکان استاد تکذیب شد. روایت رضا یعقوبی یکی از تزدیکان استاد خرمشاهی به نقل از سایت رسمی او اینگونه است: « امشب در حضور استاد بهاءالدین خرمشاهی، از چشمه زلال علم و دانش ایشان بهره‌مند می‌شدم و جرعه‌های پیاپی از آن کوثر جاودان بر می‌داشتم تا اینکه دوستی گرامی با من تماس گرفت و از تیر کج انداز حسود خبر داد که شایع شده است استاد خرمشاهی درگذشته است.به فکر ناقص و عقل خام بدخواهان خندیدم و گفتم که «خود به چشم خویشتن» می بینم که سرو روان ادب و فرهنگ ایران پاینده و پابرجاست و از حافظ‌خوانی ایشان در این بی‌وقتی شب پر از جرعه و ترانه و طربیم.

به لطف خدا و یاری‌های پیدا و پنهان او(قول همیشه‌ی استاد در آغاز سخن) ایشان در کمال سلامتی و صحت تمام به ویراستاری و تدوین دانشنامه حافظ مشغول‌اند و به یاری خداوند به زودی این مجموعه در دسترس اهالی فرهنگ و ادب و هنر و حافظ دوستان قرار خواهد گرفت.ما نیز غلام همت ایشانیم که در این روزگار پر جفا و پر کدورت با طیب خاطر به رغم تمام مشکلات به کار خود ادامه می دهند»

بهاءالدین خرمشاهی (زاده 1324 در قزوین) نویسنده، مترجم، روزنامه‌نگار، طنزپرداز، فرهنگ‌نویس، شاعر و استاد دانشگاه ایرانی است. وی تألیفاتی در حافظ‌شناسی و تفسیر اشعار او دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حافظ خرمشاهی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
۰
۰
متاسفانه انتشار اخبار بدون بررسی صحت و اصالت آن موجب تحمیل فشار روحی مضاعف به استاد و خانواده و دوستداران ایشان گردیده است .فلذا مراتب تشكر از آن خبرگزاری را در درج تكذیبیه اعلام می داریم.با سپاس فراوان.

نیازمندی ها