سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از حمله موشکی آمریکا به سوریه، واشنگتن را "غیرقابل پیش‌بینی‌ترین دولت جهان" خواند.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۰۶
روسیه: آمریکا غیرقابل پیش‌بینی‌ترین دولت جهان است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اظهار کرد حمله موشکی آمریکا به سوریه نشان داد واشنگتن غیرقابل پیش‌بینی‌ترین دولت جهان است.

وی گفت: این حمله بار دیگر ثابت کرد سیاست های کنونی آمریکا نشانگر یک حقیقت ناامیدکننده است: واشنگتن غیرقابل پیش‌بینی‌ترین دولت جهان است. اگر یک امر قابل پیش‌بینی در خصوص آمریکا وجود داشته باشد آن هم غیرقابل پیش‌بینی بودن سیاست های خارجی دولت آن است.

زاخارووا گفت نبود یک راهبرد سیاسی مشخص در دولت آمریکا از دودستگی و نزاع سیاستمداران در واشنگتن سرچشمه می گیرد. وی افزود مسکو همواره در حال همکاری با "شرایط ناپایدار" و "سیاست خارجی آشفته و در حال تغییر" آمریکایی ها است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: آمریکایی ها اخیرا خواستار انجام تحقیقاتی در خصوص تجهیزات و هواپیماهای دخیل در حملات خان شیخون شدند و سپس با حمله به سوریه خودشان این تجهیزات را مورد هدف قرار دادند.

وی افزود حمله موشکی آمریکا هیچ گره ای را از تلاش ها برای یافتن حقیقت در خصوص حادثه شیمیایی ادلب باز نخواهد کرد. این حمله موشکی به هیچ وجه گامی در جهت تحقیقات در خصوص حادثه ادلب نیست.

زاخارووا اظهار کرد مسکو مباحث بسیاری را با وزیر خارجه آمریکا به بحث خواهد گذاشت. قرار است تیلرسون هفته آینده به روسیه سفر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها