اختصاصی جام جم آنلاین / گزارش تصویری

غیرقابل پیش بینی ترین ارتش جهان + عکس

ارتش کره شمالی از نظر تعداد پرسنل یکی از بزرگ ترین نیروهای مسلح جهان محسوب می شود. در ضمن نیروهای مسلح کره شمالی غیر قابل پیش بینی ترین ارتش دنیا محسوب می شود. عکس هایی نادر از کره شمالی و ارتش پیونگ یانگ در این گزارش تصویری ارائه می شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۴۷
غیرقابل پیش بینی ترین ارتش جهان + عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، دیوید گاتنفلدر « David Guttenfelder» ، عکاس نشریه معتبر نشنال جئوگرافیک ( National Geographic) یکی از معدودترین عکاس های غربی محسوب می شود که از امتیاز ویژه ای در کشور پشت پرده آهنین برخوردار است : مجوز عکاسی. هر چند محدوده تردد وی در این کشور اغلب حد و مرز دارد اما نه تا آن اندازه ای که تصورش می رود به ویژه هنگامی که همراه ارتش کره شمالی باشد.

گاتنفلدر می گوید: نیروهای ارتش را همه جا می توان دید، آنها تنها برای دفاع از کشور نیستند، آنها هویت کره شمالی هستند. سربازان پروژه های توسعه را اجرا می کنند، آنها زیرساختار ها را می سازند و زندگی را در پیونگ یانگ تحت رژیم مستبدانه کشور آرام نگاه می دارند.

گاتنفلدر به بازی های جمعی سالیانه ، مراسم نظامی برنامه ریزی شده و رژه های سربازان و تجهیزات جنگی دعوت می شود. وی می افزاید: در این مراسم ، همه نقشی را برای ایفا کردن دارند از جمله تماشاگران.

تعدادی از عکس های نادر مجموعه دیوید گاتنفلدر « David Guttenfelder» در این گزارش تصویری ارائه می شود.


1 - نظامیان کره شمالی در استادیوم پیونگ یانگ در سال 2012 در مراسم گرامیداشت کیم ایل - سونگ رهبر فقید و بنیانگزار رژیم این کشور.


2 - در حالی که پیونگ یانگ در خاموشی فرو رفته است نورافکن یک مرکز تازه تاسیس پرورش اندام ویژه ارتش عکس های کیم جونگ - ایل و پدرش کیم ایل - سونگ ( رهبران فقید) کشور را روشن کرده است.


3 - سربازان و غیر نظامیان از روی یک پل عابر پیاده پیونگ یانگ در مجاورت کاخ کومسوسان ( کاخ خورشید) آرامگاهی که در آن کیم جونگ - ایل و پدرش کیم ایل - سونگ اجساد مومیایی شده نگهداری می شود، ماهی های قرمز یک دریاچه مصنوعی را تماشا می کنند.


4 - یک زن نظامی در نقش راهنمای تور بازدیدکنندگان را به سوی کوه پائکتو راهنمایی می کند.


5 - حاضران با صفحات بزرگ نقاشی یک سرباز جوان را در جریان مراسم بازی های آریرانگ در استادیوم پیونگ یانگ درست کرده اند.


6 - رژه سربازان ارتش در میدان کیم ایل - سونگ شهر پیونگ یانگ در حالی که تماشاگران با در دست داشتن گل های مصنوعی نظاره گر آنها هستند.


7 - سربازان کره شمالی در مقابل بنای یادبودی در گورستان کهنه سربازان در نزدیکی پیونگ یانگ به مناسبت جشن سنتی چوسئوک.


8 - چهره های گروه سرود ارتش کره شمالی در حال خواندن در مراسمی در شهر پیونگ یانگ.


9 - دو سرباز ارتش و ماموران زن پلیس راهنمایی و رانندگی کره شمالی از محل زادگاه کیم ایل - سونگ بنیانگزار این کشور بازدید می کنند.


10 - عکس یادگاری سربازان کره شمالی با مجسمه های کیم ایل - سونگ و کیم جونگ - ایل رهبران سابق این کشور در گردشگاه مانسو در پیونگ یانگ.


11 - کهنه سربازان کره شمالی که در جنگ شبه جزیره کره در اوایل دهه 1950 شرکت داشته اند وارد گورستان محل دفن سربازان قربانی این جنگ می شوند.


12 - کیم جونگ - اون ، رهبر کره شمالی در حال تماشای یک رژه نظامی در مقابل کاخ کومسوسان شهر پیونگ یانگ.


بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۳
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
لطفا نظم و جدیت در رژه تصاویر بالا به دقت بررسی و در رژه های خودمون از این هم جدی تر و منظم تر و قدرتمندانه تر باشیم . از اردبیل
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
یك كشور كه همه مردمش نظامی هستند با فقر و بدبختی زندگی میكنند حالا سلاح هسته ای هم دارند ارتش خیلی خوبی هم دارند اینا چه افتخاری داره من نمی دونم
ایران
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
از همون قوم وحشی ها هستند
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
ظاهراً شاید قرار باشه كه اینها الگوی ما باشن.
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
ما از كره شمالی چه می دانیم؟
فقط اطلاعاتی كه غربی ها داده اند! توصیف هاُ عكس ها و .. همه از منابع خبری غربی است!!!
آیا غربی ها دوست كره شمالی اند یا دشمنش؟
اطلاعات آیا معتبر است یا جهت دار؟

در یك كلام:‌تا خودمان آنجا را به چشم نبینیم،نباید در مورد وضعشان قضاوت كنیم.آنجا هم مردمانی حضور دارند كه مطابق سلیقه خود،یك نظام حكومتی دارند و زندگی می كنند.شاید از ما شاد تر هم باشند.آیا تصاویر افراد آرام و خیابان های بزرگ آنجا را دیده اید؟ پیشنهاد می كنم كه قضاوت نكید.
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
بقول احمدی نژاد من ازشما میپرسم پس چی هست .چه افتخاری بزرگترازاین كه خودشان ارباب خودشان می باشند آیا ذلت كشیدن ومثل لاشخوربودن خوب است یا مثل شیر سربلند بودنونتیجه معلوم است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
رسانه ها نگاه درستی به كره شمالی را ارائه نمیكنند. مثلا تیتر این مطلب چقدر به اصل مطلب بی ربط و متعصّانه است ؟؟؟ غیرقابل پیش بینی؟؟؟
از طرف دیگر این مردم فقیر و همه نظامی و كشور بیچاره و تحریم شده و...... چگونه تونستند علیرغم دشمنی های فعّال و رسمی كره جنوبی و ژاپن و آمریكا و تحریم های چند ده ساله نیازهای داخلی خود را برآورده كرده و قدرت دفاع از خود را تا حدّ تأمین موشك های دوربرد و سلاح های هسته ای فراهم كنند . بله ساده زندگی میكنند ولی با عزت روی پاهای خودشان ایستاده اند. هر دو كشور در طول چندین جنگ بزرگ خسارت های فراوان دیده اند اما كره جنوبی برده و نوكر آمریكاست و كره شمالی .... درست منعكس كنید.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
بعضی وقتها تعصب های بی مطالعه حرص آدم را در می آورد. در كره شمالی بسیاری از مردم در قحطی و سو تغذیه شدید بسر می برند و هیچ خبرنگار یا عكاسی اجازه تهیه گزارش آزاد از آنها را ندارد شما به این فلاكت میگید عزت؟؟؟!!!
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
زیرا آنها بسان شیرهایی هستند كه.روزهای زیادی گرسنه می خوابند زیرا كه مثل كفتار لاشه خور نیستند ونه مثل روباه دزد.آنهاشیرند لاغر می شوند امااصالتشان راازدست نمی دهند.......آفرین برآنها
كامران
Germany
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
۱
۰
ناشناس جان دوست عزیز! همه ی ساختارهای روزنامه ای و رسانه ای ما مو به مو همان حرف هایی را می زنه كه در رسانه های غربی می زنند و همان گفته ها را برایمان ترجمه می كنه. چه در بخش تندرستی و چه در بخش دانش و علم و آرایش و فیلم و نظامی و غیرو. چه انتظار داری؟ ملتی كه بخواهد حركت بكند بایستی بنیادی حركت بكند و دیگران را ترجمه نكند. ولی ما كشور ترجمه هستیم. آن هم از این دست. بهترین افتخارمان واردات است و بهترین هنرمان كوچك كردن خودمان و بزرگ كردن كشورهای غربی.
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
واقعا بانظر شما موافقم
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
۰
۰
بیچاره مردمانی كه مورچه كارگر بی اختیار هستند
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
۰
۰
زنده باد كره شمالی قهرمان ومردم متعهد شان

نیازمندی ها