سخنگوی نیروی انتظامی اعلام کرد: معاونت حقوقی پلیس راهور، از بازپرس پرونده تصادف در آزاد راه شهید شوشتری مشهد به علت رفتار و قضاوت شتابزده و اظهارات خارج از دایره عرف و قانون، نزد مراجع صالحه شکایت کرد.
کد خبر: ۱۰۱۶۵۴۶
شکایت پلیس از بازپرس تصادفات خراسان‌رضوی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردارسعید منتظرالمهدی با ابراز تأسف و تأثر از وقوع این حوادث، گفت: برای پلیس راهور در این حادثه قصوری متصور نیست و عوامل راهور وظایف خود را با توجه به شرایط موجود در قبل، حین و بعد از واقعه به درستی انجام داده است و اصلی ترین علت تصادف در شرایط مه آلود جاده، سرعت غیرمطمئنه و عدم رعایت فاصله طولی از جانب برخی رانندگان بوده و رئیس پلیس راه استان هیچ اقراری مبنی بر قصور پلیس نکرده است.

سردار منتظرالمهدی اضافه کرد: براساس ضوابط و قوانین جاری، در هیچ کجای دنیا قبل از انجام تحقیقات و تشکیل دادگاه و تفهیم اتهام، کسی را مقصر نمی شناسند، ضمن اینکه اساسا صلاحیت رسیدگی بازپرس مربوطه در پرونده موصوف مورد اختلاف است و اصولا مرجع صالحه در این موارد سازمان قضائی نیروهای مسلح است.

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: رسیدگی قضائی و پاسخگویی، حق همه شهروندان است، اما دادرسی باید مبتنی بر قانون و رعایت ملزومات آن باشد.

منتظرالهمدی ادامه داد: در بازه زمانی 25 اسفند تا 15 فروردین ماه امسال در پلیس راهنمایی و رانندگی و دیگر دستگاه های زحمت کش و خدمات رسان جاده ای و البته همکاری و همراهی مردم فهیم کشورمان، بالغ بر 10 درصد، جان باختگان تصادفات در سرصحنه کاهش پیدا کرده است که البته یک نفر آن هم زیاد است.

وی افزود: این در حالی است که در سال 95 استان خراسان رضوی رتبه اول کاهش جان باختگان تصادفات را از آن خود کرده است.

منتظرالمهدی گفت: کارشناسان راهنمایی و رانندگی ناجا آمادگی دارند با حضور در تمامی مراجع ذیصلاح و همچنان رسانه ملی، این موضوع را در کنار دیگر کارشناسان این حوزه مورد واکاوی و آسیب شناسی قرار دهند.

در سه حادثه تصادف زنجیره ای روز جمعه مشهد(چهارم فروردین ماه سسال 96) ، 89 نفر مصدوم شدند و یک کودک خردسال جان خود را از دست داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
واشقانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
۰
۰
پسرم بدان كه قانون هیچوقت شامل حال قانون گذار نمیشود......
منصور
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
۰
۰
پلیس یه عمری فقط مردم رو جریمه میكرد حالا كه در انجام وظایفش كوتاهی كرده بجای عذرخواهی تازه شاكی هم هست.وقتی نهادهای غیر پاسخگو زیاد میشند انتظار عدالت و پاسخگویی از اونها هم نمیره فقط مردم خسارت می بینند.
ناشناس
United States
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
۰
۰
احتمالا بازپرس جریمه شده بود و پلیس را مقصر شناخته بود متاسفانه رانندگان هیچ موقع سرعت را رعایت نمیكنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
۰
۰
این مراجع قضایی همش علیه پلیس هستند.مجرم رو میگیرن بعد قضات سریع ازادشون میكنند
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
۰
۰
مثل اینكه دو تا مهندس بالا توجه به دادگاه صالح نكردند و فقط عقده های شخصی رو تو نظرشون مطرح كردن. دادگاه صالح دادگاه نظامی هستش و دادستان نیز به عنوان مدعی باید در دادگاه نظامی پیگیری نماید.مهندس
حام جم خواهشا اگر شما هم مشكلی نداری نمایش بده.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها