بسیاری از فیلمسازان پرکار و ریز و درشت سینما حاضرند همه فیلم‌هایشان را با یک «پدرخوانده» تاخت بزنند و معاوضه کنند، از بس که این فیلم کامل، یگانه و مسحورکننده است.
کد خبر: ۱۰۱۶۳۵۱
فرانسیس فوردکاپولا؛ همدم مافیا و دراکولا

فرانسیس فوردکاپولا، کارگردان این فیلم حتی اگر فیلم دیگری نمی‌ساخت و همین یک اثر را در کارنامه داشت نیز به عنوان یکی از فیلمسازان برجسته سینما از او یاد می‌شد. فوردکاپولا که فردا، هفتم آوریل 78 ساله می‌شود، فیلمنامه این فیلم را با همکاری ماریو پوزو نوشت. این فیلم یکی از بهترین برگردان‌های ادبیات به سینماست و اتفاقا از کتاب پدرخوانده نوشته پوزو اقتباس شده. کاپولا و پوزو با روایت جذاب زندگی خانواده کورلئونه، هم نگاه همدلانه و دلسوزانه‌ای به مافیایی‌ها دارند و هم با حوادث و رخدادهایی، به شکل ظریف به عواقب نافرجام این شیوه ناثواب زندگی و کار، اشاره می‌کنند.

کاپولا در قسمت‌های دوم و سوم پدرخوانده هم چشمه‌های دیگری از استعداد خود را نشان داد، هرچند فیلم آخر این مجموعه هرگز به لحاظ جذابیت و جایگاه به پای قسمت‌های قبلی نرسید. این فیلمساز چند فیلم خوب و متفاوت دیگر هم در کارنامه دارد؛ از فیلم ضدجنگ اینک آخرالزمان با حضور مارلون براندو و فیلم مکالمه با بازی نفسگیر جین هاکمن تا دراکولای برام استوکر با بازی گری الدمن و وینونا رایدر.

سوفیا کاپولا (فیلمساز) و نیکلاس کیج (بازیگر)، دختر و برادرزاده او هستند.

امید رحمانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها