با حمایت های دولت فعالیت بزرگترین مجتمع بندری ایران در دریای خزر در منطقه آزاد انزلی 11 سال زودتر از موعد مقرر مورد بهره برداری قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۱۶۰۲۲
آغاز فعالیت بزرگترین مجتمع بندری ایران در دریای خزر

به گزارش جام جم آنلاین، رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در آیین افتتاح مجتمع بزرگ بندری کاسپین با بیان این مطلب گفت: در سفر فروردین ماه سال 94 رییس جمهوری به این منطقه، انرژی مضاعفی برای تسریع در تکمیل فرایند احداث مجتمع در میان مسئولان، پرسنل و پیمانکاران پروژه ایجاد شد و سپس کلنگ زنی احداث چهار پست اسکله از سوی مرحوم آیت ا.. هاشمی، عملیات ساخت اسکله های کاسپین به صورت 24 ساعته و شبانه روزی طی 18 ماه پیگیری شد.

وی به بیان مشخصات فنی مجتمع بندری کاسپین پرداخت و با اعلام اینکه دارا بودن عمق آبخور 14 متری امکان پهلوگیری تمامی کشتی های در حال تردد در دریای خزر را فرآهم می کند، اعلام کرد: بهره گیری از توان سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث اسکله های این بندر، عدم ایجاد رسوب در آن و در نهایت امکان اتصال به شبکه ریلی کشور از جمله مهمترین وجوه تمایز بزرگترین مجتمع بندری ایران در دریای خزر است که با دارا بودن پس کرانه مناسب و مزایای قانونی منطقه آزاد انزلی می تواند به عنوان یک بندر نسل سوم به ایفای نقش بپردازد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه اهمیت و اثرات مثبت بندر کاسپین در آینده عاید همه می شود، تصریح کرد: همچنین اسکله مارینای مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین اسکله مارینای کشور با حوضچه آرامش هفت هکتاری خود، ظرفیت پهلو گیری 350 شناور تفریحی –گردشگری را دارد که با حضور ریاست جمهور، مراحل ساخت آن آغاز شد و مجموع هزینه های ساخت این اسکله 40 میلیارد تومان خواهد بود که رقم 20 میلیارد تومان آن از محل منابع مالی سازمان منطقه آزاد انزلی به منظور ساخت موج شکن های آن صرف خواهد شد و مابقی نیز از سوی بخش خصوصی انجام می شود.

مسرور افزود: تاکنون گردشگری دریایی در دریای خزر وجود نداشت و با بهره برداری از این اسکله فرصت های متعددی برای رونق گردشگری دریایی در این منطقه و شمال کشور فرآهم می شود.

وی گفت: احداث مجموعه تفریحی گردشگری آکواریوم و پارک خزندگان منطقه آزاد انزلی نیز شروع شده، این پروژه یکی از نتایج و برکات برجام در منطقه و استان است که با مشارکت 100 درصد خارجی که در کشورهای ترکیه، امارات و امریکا سرمایه گذاری نموده و طی سه سال با میزان سرمایه گذاری 30 میلیون یورو در فضایی به مساحت 10 هزار متر مربع با هدف افزایش توانمندیها و جاذبه های گردشگری استان ساخته می شود.

در ادامه این گزارش نیز بخشی از دستاوردهای سازمان منطقه آزاد انزلی در سال ۱۳۹۵ آمده است
● دستاوردهای شاخص های اقتصادی و سرمایه گذاری
▪️ رشد ۱۳۹ درصدی سرمایه گذاری بخش خصوصی با میزان ۳۳۲۵۷ میلیارد ریال
▪️رشد ۳۲ درصدی صادرات حاصل از تولید به نسبت سال گذشته
▪️ رشد ۳۱ درصدی صادرات مجدد به نسبت مدت مشابه سال قبل
▪️ رشد ۱۰ درصدی در ثبت شرکتها به نسبت سال قبل
▪️ رشد ۳۱ درصدی صدور مجوز فعالیت اقتصادی به نسبت سال قبل
▪️ ایجاد اشتغال ۲۳۶۸نفر در حوزه های مختلف صنعتی، تجاری، عمرانی، گردشگری، خدماتی،آموزشی و...
▪️ فعالسازی ۱۰واحد صنعتی راکد و غیرفعال با اشتغالزایی ۴۰۰ نفر و سرمایه گذاری ۳۰۰۰ میلیارد ریال
▪️فعالسازی ۶۰۰ غرفه تجاری راکد در مجتمع های تجاری منطقه
▪️ جذب سرمایه گذار خارجی برای
▪️ احداث بزرگترین آکواریوم کشور
▪️ آغاز عملیات اجرایی چند مجموعه خدمات پس از فروش خوروهای منطقه
▪️ آغاز عملیات عمرانی چندین هتل و مراکز اقامتی
▪️ تحقق کامل هدف تعیین شده ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی
▪️ استقرار و جذب و راه اندازی ۱۴ مجموعه صنعتی فن آور در طی سه و نیم سال اخیر در راستای تحقق هدف تعیین شده برای پروژه ارتقاء و انتقال فن آوری از طریق ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی
▪️بهره برداری و احداث انبارهای سرپوشیده به متراژ ۱۷۳۵۰ متر مربع.
● دستاوردهای عمرانی و زیرساختی
▪️ رشد ۸۵ درصد هزینه های عمرانی به نسبت سال قبل
▪️ آغاز بهره برداری از دو پست اسکله مجموعه بندری کاسپین به عنوان بزرگترین بندر ایرانی در دریای خزر با پهلوگیری آزمایشی کشتی در اسفند ماه سال ۱۳۹۵ (یک پست اسکله از طریق منابع سازمان و یک پست نیز از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها