وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، حادثه ادلب در پی انفجار انبار تسلیحات شیمیایی تروریست‌ها در حمله هوایی ارتش سوریه روی داده است.
کد خبر: ۱۰۱۵۹۷۲
حادثه ادلب ناشی‌ از انفجار انبار تروریست ها بود

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروی هوایی سوریه یک انبار را در استان ادلب هدف قرار داد که در آن مهمات حاوی مواد شیمیایی ذخیره شده بود. این مهمات را شبه نظامیان قبل از انتقال به عراق تولید کرده بودند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای گفت این حمله که اواسط روز سه شنبه روی داد، یک انبار بزرگ مهمات متعلق به شورشیان را در شرق شهر خان شیخون هدف قرار داده است.

وی افزود: این انبار برای تولید و ذخیره کردن گلوله های حاوی گاز سمی استفاده می شده است. گلوله ها به عراق انتقال می یافتند و بارها در آن کشور مورد استفاده قرار گرفتند.

ژنرال ایگور کوناشنکوف اشاره کرد که هم عراق و هم سازمان های بین المللی استفاده شدن چنین تسلیحاتی را از سوی شبه نظامیان تایید کرده اند.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، همین مهمات شیمیایی در حلب نیز مورد استفاده شبه نظامیان قرار گرفته است و کارشناسان نظامی روس اواخر 2016 نمونه هایی از آن تهیه کرده اند.

وزارت دفاع روسیه این اطلاعات را به عنوان اطلاعات کاملاً عینی و تایید شده تایید کرده است.

طبق بیانیه سخنگوی وزارت دفاع، غیرنظامیان خان شیخون که اخیراً هدف حمله شیمیایی قرار گرفته اند، علائمی مشابه به علائم شیمیایی در قربانیان حملات حلب داشته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها