درپی حملات موشکی آمریکا به سوریه

موگرینی جهان را برای حل بحران سوریه فرا خواند

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در واکنش به تغییر آشکار سیاست آمریکا در قبال سوریه، به این مساله اشاره کرده‌اند که بشار اسد رئیس جمهور سوریه هیچ جایگاهی در آینده این کشور نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۱۵۱۶۳
اتحادیه اروپا : اسد جایی در آینده سوریه ندارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، آمریکا و اروپا به طور متوالی و دائم خواستار کناره گیری بشار اسد از قدرت برای دستیابی به هرگونه توافق صلح در سوریه شده بودند ولی آمریکا هفته گذشته نشان داد که دیگر بر ساقط کردن نظام اسد تمرکز ندارد و مقابله با گروه های تروریستی از جمله داعش را در اولویت قرار خواهد داد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به تغییر سیاست آمریکا در قبال سوریه، تاکید کرد: من بر این باورم که بازگشت به وضعیت موجود در سوریه غیر ممکن خواهد بود.

موگرینی پس از ورود به لوکزامبورگ برای شرکت در نشست وزرا خارجه اتحادیه اروپا، تصریح کرد: پس از گذشت حدود 7 سال از جنگ، این کاملا غیر واقعی است که اعتقاد داشته باشیم آینده سوریه دقیقا همان چیزی است که قبل از جنگ بوده است.

وی در ادامه افزود: این وظیفه مردم سوریه است تا تصمیم بگیرند... این مساله کاملا روشن است... هر راهکاری که از سوی مردم سوریه قابل قبول باشد، ما نیز از آن حمایت خواهیم کرد.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند که وزرای خارجه اتحادیه اروپا احتمالا بیانیه‌ای صادر خواهند کرد و در آن بر لزوم کناره گیری نظام سیاسی کنونی سوریه تاکید خواهند داشت.

موگرینی روز سه شنبه ریاست مشترک یک کنفرانس دو روزه به همراه سازمان ملل را بر عهده خواهد داشت که درباره آینده سوریه قرار است در بروکسل برگزار شود.

موگرینی بر این مساله تاکید کرده است که این کنفرانس بخشی از تلاش ها به منظور آمادگی برای پایان دادن به جنگ در سوریه خواهد بود.

سیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان نیز تاکید کرد: من فکر می کنم موضع آمریکا قطعا واقع بینانه تر است، چرا که پافشاری بر کناره گیری اسد از قدرت از همان ابتدا، موجب ایجاد بن بست شده است. ولی چیزی که نمی تواند اتفاق بیفتد این است که یک دیکتاتور که جنایات هولناکی را مرتکب شده، هنوز دست نخورده باقی مانده است.

وی افزود: مذاکرات صلح سازمان ملل باید با هدف ایجاد یک قانون اساسی جدید، انتخابات و یک دولت دموکراتیک جدید ادامه یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
من موندم اینده ای سوریه چه ربطی به متوهمان اروپایی داره و یه جوری از درست نشدن اوضاع بعد جنگ میگه كه گویا یادشون رفته كشورهاشون دو جنگ جهانی رو تجربه كردن و بعد اون پیشرفت حاصل كردن واگرنه قبل از جنگ حتی بز هم بلد نبودن بچرانند خوبه كه داعش دست پرورده ای خودشونه یا من عقلم نمیكشه این اروپاییها چقدر گرگ صفتند یا گرگها رفتن توی پوست بره در نقش اروپا
كامران
Germany
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
وقتی كه ارباب اروپاییان یعنی آمریكا می گوید اسد می ماند شما دیگر كی هستید؟ جنگ داخلی ایجاد شده در سوریه و عراق میلیون ها مهاجر به اروپا روانه كرده كه كشورهای اروپایی را خطر فروپاشی تهدید می كنه ولی سران اروپایی گیر دادند به اسد. خیلی جالبه كه دیدگاه سران عربستان سعودی و قطر و امارات و تركیه به سران اروپایی ها نزدیك تره. این یعنی كشتاری جدید در آینده در سوریه و عراق و سیل مهاجران به اروپا و رشد دست راستی های اروپایی و زمزمه ی جنگ جهانی سوم. یا حق!
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
اتحادیه اروپا جدا از بیماری های قبلی آلزایمر هم دارد.
رك گو
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
۰
۰
سلام به جام جم متین . متشكر از درج این مطالب كه میدانم اطلاع رسانی اینچنینی چقدر مشكل است . درود بر شما

نیازمندی ها