آملی لاریجانی در جمع مسئولان عالی قضایی:

هر آدم خوبی لزوما برای ریاست جمهوری مناسب نیست

رئیس قوه قضائیه تخریب نامزدهای انتخاباتی را اشتباه بزرگ و اقدامی غیراخلاقی خواند و همه نامزدان و هواداران آنها را به رعایت اخلاق انتخاباتی دعوت کرد.
کد خبر: ۱۰۱۵۱۱۷
نامزدان و هواداران، اخلاق انتخابات را رعایت کنند

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی افزود: بنا نیست در جمهوری اسلامی ایران در ایام انتخابات، کارهای کلیشه ای کشورهای دیگر تکرار شود و آنچه وظیفه ما و همه نامزدان و هواداران آنهاست، رعایت اصول اخلاقی است و اگر کسانی خودشان را واجد شرایط مذکور در قانون اساسی نمی دانند اصلاً برای نامزدی اقدام نکنند.

وی گفت: میان جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورها مانند آمریکا تفاوت وجود دارد و ما نحوه برخورد نامزدهای انتخاباتی را در آمریکا دیدیم که چطور مرزهای اخلاقی را زیر پا گذاشتند و بنا نیست این رفتارهای ناصحیح انسانی و اخلاقی در جمهوری اسلامی ایران رخ دهد چرا که معیارهای ما اسلامی است.

رئیس قوه قضائیه افزود: همه باید کمک کنیم تا انتخاباتی سالم، شایسته و در تراز جمهوری اسلامی ایران و با حضور اکثریت مردم محقق شود و نخستین شاخصه آن رعایت اخلاق است البته انتقاد کردن و برجسته کردن مزایای نامزدان انتخاباتی کار معقولی است.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش به وظایف شورای نگهبان در بحث نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: توقع ما این است که این نهاد پر اهمیت کشور همچون گذشته براساس مُرّ قانون اساسی عمل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها